Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Škodě loni sletěl zisk o 64 procent, na autě má ale více než Volkswagen

  • 68
Krize loni výrazně zasáhla hospodaření největší české automobilky Škoda. Provozní zisk firmy klesl o 64 procent na 5,2 miliardy korun. Vzrostla ale poptávka po superbech a fabiích, navíc ve srovnání s Volkswagenem se škodovce daří držet vyšší zisk na jedno auto.

Škoda je ale stále ziskovější v přepočtu na počet vyrobených aut než samotná automobilka Volkswagen. Škoda v průměru na jednom prodaném voze vydělá přibližně 9400 korun (367 eur), z prodeje Volkswagenu majitelé loni měli zhruba 4150 korun (162 eur) a zisk na jedno Audi je asi 34 700 korun, tedy 1355 eur.

Prodané škodovky v meziročním srovnání
Typ 2009 2008
Octavia 294 020 355 037
Fabia 260 562 244 981
Superb 52 361 27 264
Roomster 42 273 49 535
Yeti 19 590 -

Prodej škodovky navzdory krizi loni vrostl o 1,4 procenta. Prodalo se 684 tisíc vozů, před rokem to bylo o devět tisíc méně. Škodě se loni dařilo růst na trzích v Německu, Polsku a Číně.

Yeti se po pomalém startu rozjíždí

Rok 2008 byl také rokem, kdy se začal prodávat terénní vůz Yeti. Škodovka jich vyrobila přes 19 tisíc, čísla o tom, kolik jich koneční zákazníci koupili, ale firma nevydala. V přepočtu na celý rok je produkce vozu Yeti zatím zhruba srovnatelná s nepříliš populárním Roomsterem, hodnocení je ale předčasné.

"Yeti je nesmírně milým překvapivým. Po vlažném začátku prodeje o prázdninách v posledních měsících zájem roste. Dalším úspěchem je Superb Combi, na to jakém segmentu se vůz pohybuje, jsou prodeje násobkem toho, co se vždy prodával Superb," řekl iDNES.cz Radek Donner z NH Car.

Provozní zisk se snížil 362 milionů eur na 203 milionů. O 7,1 miliardy eur, tedy bezmála 12 procent, spadly také tržby.

,