Splněno na tisíc procent. Crowdfunding nám funguje, říká majitel Skinners

  • 1
Crowdfundingové kampaně brněnské značce Skinners opravdu vychází. Po úspěšném startu s ponožkobotami se po šesti letech opět snaží prorazit s novým produktem. Vytyčený cíl již překonali přes tisíc procent a vybrali téměř 6 milionů korun, a to kampaň ještě neskončila.

Brněnská značka Skinners vznikla díky crowdfundingu. Své produkty tvoří a uvádí na trh s pomocí zákazníků právě skrz crowdfundingové portály.

„Crowdfunding mi v současnosti přijde jako jeden z nejlepších způsobů, jak na trh uvést nový produkt. Dává nám možnost, abychom byli vůči zákazníkům naprosto otevření a také příležitost nahlédnout pod pokličku, jak vývoj a výroba nového produktu probíhá a na co přesně jdou peníze z jejich nákupu,“ vysvětluje podnikatel Petr Procházka a dodává, že zákazník má prospěch i z toho, že může produkt získat jako první a často za lepší cenu.

Fotogalerie

Celá kampaň ovšem předčila očekávání a cílovou částku 550 tisíc korun vybrali během osmi hodin a pokračuje dál až do pondělí 25. července. Již nyní splnili plán nad tisíc procent a aktuálně se drží na žebříčku nejúspěšnějších projektů portálu Hithit na třetím místě. Přeskočili už i zlínskou obuvnickou firmu Vasky a atakují další pozici.

„U bot jsme nepoužili žádné standardizované řešení, jak je u většiny výrobců zvykem. Vše, od kopyt, až po formy na podešve, si vyvíjíme sami. Rozjezd této obuvní divize je pro nás proto velmi finančně náročný, ovšem vypadá to, že jsme se s našimi botami opět jednou trefili do mezery na trhu,“ nastiňuje Procházka důvod startu kampaně na Hithitu.

Více vybraných peněz tak umožní značce zrychlit vývoj dalších modelů, rozšířit velikostní řadu, najmout do firmy další lidi nebo investovat více peněz do dalšího vývoje.

„Staví nás to do lepší pozice u dodavatelů, kde při větších objednávkách dokážeme vyjednat lepší cenu. Ve výsledku z toho mají prospěch i samotní zákazníci, protože tyto aspekty dokážou snížit finální cenu produktu,“ doplňuje Procházka.

Jeho textil chladí i čistí vzduch. Spojujeme vědu a byznys, říká podnikatel

Ponožkoboty firma vyrábí kompletně v České republice, barefooot kožené boty šije v Portugalsku z kůží pocházejících z Itálie. „Výroba kožených bot v Portugalsku má velmi dlouho tradici. Na začátku vývoje jsme se ale snažili boty dělat zde v České republice. Bohužel jsme ale zjistili, že aby byly boty mezinárodně, technologicky, kvalitativně a ekonomicky konkurenceschopné, není možné je zde vyrábět,“ dodává Procházka.

Značka Skinners vznikla v roce 2015 na Hithitu, když vybrala na své ponožkoboty přes půl milionu korun. O rok později se rozhodla vydat za hranice republiky a rozšířit výrobu, a tak zkusila americkou crowdfundigovou platformu Kickstarter. Raketový úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a vybrala přes 654 tisíc dolarů (tehdy zhruba 16 milionů korun).


Témata: obuv, HitHit, Kickstarter