"Musíme zastavit nárůst fixních nákladů. PSA opustila nádherné období najímání lidí a pravděpodobně budeme muset přistoupit na skutečnost, že počet našich zaměstnanců klesne," uvedl Streiff.
Firma zaměstnává po celém světě více než 210 tisíc lidí. Před pěti lety spustila ve spolupráci s japonskou Toyotou společný podnik nedaleko Kolína, ve kterém našlo práci na 3500 zaměstnanců. Projekt patří mezi největší investice v Česku a podle tiskového sdělení automobilky přispěla firma v roce 2005 k růstu HDP 1,5 až dvěma procenty.
Podle mluvčího kolínské TPCA Matěje Matolína by se ale čeští zaměstnanci o místo obávat neměli. "Nejsem kompetentní se vyjadřovat k situaci ve skupině PSA Peugeot Citroen. Za naší firmu mohu sdělit, že žádné propouštění nebude," uvedl pro iDNES.cz.
V roce 2005 skončila kolínská automobilka se ztrátou 2,2 miliardy korun, což vedení zdůvodňovalo zejména náběhem výroby. Výsledky za loňský rok zatím známy nejsou. Podle prezidenta Yasuhira Takahashiho ale firma znovu skončí ve ztrátě. Tržby nicméně meziročně vzrostly o 32 miliard na 50 miliard korun.
Provozní zisk PSA se v loňském roce snížil o 42 procent na 1,12 miliardy eur z předchozích 1,94 miliardy. Provozní zisk samotné automobilové divize se propadl na 267 milionů eur z 916 milionů, napsala agentura Reuters.
PSA je druhým největším výrobcem automobilů v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Firma má závod také ve slovenské Trnavě, kde zaměstnává přes 3300 lidí.