Pepsi se hůř prodává. Značka proto oživila Jacksona i Raye Charlese

  16:29aktualizováno  16:29
Americká PepsiCo, která zápolí s klesajícími tržbami z nápojů, sáhla po jistotě. Na plechovkách se objeví král popu Michael Jackson, hudebník a skladatel Ray Charles a zpěvačka Britney Spears. Se všemi legendárními umělci firma v minulosti dlouhodobě spolupracovala.

Michael Jackson, Ray Charles a Britney Spears na plechovkách Pepsi. | foto: PepsiCo

Pepsi vydá limitované edice plechovek s populárními umělci. Oprášila vlastně jen nápad z minulosti, protože něco podobného už udělala v roce 2012.

Důvod může být prostý - přiblížit značku mladší generaci. Ta už sice nemusí umělce znát, ale právě to by nemělo moc vadit, protože poselstvím kampaně Generations jsou společné hodnoty nehledě na věk.

Je tu však ještě jeden důvod. PepsiCo totiž nemá moc dobré prodejní výsledky. Navíc se snaží držet krok se svým úhlavním rivalem, společností Coca-Cola. Jenže prodej nápojů Pepsi se loni propadl o 4,5 procenta a koly o dvě procenta. Propad však hlásí celý trh.

Podle manažera značky Pepsi Michala Šlechty se však daří v posledních letech zvyšovat na českém trhu podíl nejen klasické „modré“ Pepsi, ale především nekalorické varinaty PEPSI MAX.

Limitovaná edice retro Pepsi plechovek bude uvedena i na českém trhu. „Českým zákazníkům nabídneme design s Michaelem Jacksonem a Britney Spears, jejichž známost je mezi domácími spotřebiteli nejvyšší,“ uvedl Michal Šlechta, manažer značky Pepsi s tím, že uvedení retro designu bude doprovázeno i marketingovými kampaněmi v průběhu léta.

Reklamní akce chce zacílit především na mladé, které se snaží oslovit pokračující kampaní Generations v retro stylu, kterou spustila už letos v rámci Super Bowlu. Účinkovaly v ní Britney Spears a Cindy Crawford. Teď přicházejí na řadu plechovky se siluetami umělců.

Ray Charles se už v reklamách Pepsi objevil. Vidět byl před lety ve spotu, propagujícím dietní Pepsi. Autoři reklamy tehdy využili záběry muzikanta z devadesátých let, kdy zpíval hit You got the right one baby, uh-huh. 

Sázka na Michaela Jacksona byla už v minulosti sázkou na jistotu. Právě král popu v roce 2009 byl v reklamě nápojařské firmy spolu s Pepsi Colou symbolem něčeho, co spojuje generace. Se značkou na kampani spolupracoval už od roku 1984. Zemřel v roce 2009.

V marketingové komunikaci se Pepsi opřela o Jacksona i po jeho smrti. V roce 2012 se silueta zpěváka objevila na miliardě plechovek u příležitosti pětadvacátého výročí jeho slavného alba Bad.

Britney Spears se stala tváří Pepsi v roce 2001. Letos sponzoruje značka její turné a v rámci letní kampaně mohou zákazníci vyhrát lístky.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Pod tlakem Applu a Číny. Čtvrtletní provozní zisk Samsungu se propadl

Čtyři fotoaparáty pro každou příležitost. Prohlédněte si Samsung A9

Jihokorejskému výrobci elektroniky Samsung Electronics podle předběžných údajů klesl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk...

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

KOMENTÁŘ: Apple je paralyzovaná firma. Akcie mohou dále klesat

Ilustrační snímek

Akcie technologického gigantu Apple se minulý týden sklouzly jako po sjezdovce. Mnozí investoři i analytici, zejména po...

Najdete na iDNES.cz