Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír

Pepsi se hůř prodává. Značka proto oživila Jacksona i Raye Charlese

  16:29aktualizováno  16:29
Americká PepsiCo, která zápolí s klesajícími tržbami z nápojů, sáhla po jistotě. Na plechovkách se objeví král popu Michael Jackson, hudebník a skladatel Ray Charles a zpěvačka Britney Spears. Se všemi legendárními umělci firma v minulosti dlouhodobě spolupracovala.

Michael Jackson, Ray Charles a Britney Spears na plechovkách Pepsi. | foto: PepsiCo

Pepsi vydá limitované edice plechovek s populárními umělci. Oprášila vlastně jen nápad z minulosti, protože něco podobného už udělala v roce 2012.

Důvod může být prostý - přiblížit značku mladší generaci. Ta už sice nemusí umělce znát, ale právě to by nemělo moc vadit, protože poselstvím kampaně Generations jsou společné hodnoty nehledě na věk.

Je tu však ještě jeden důvod. PepsiCo totiž nemá moc dobré prodejní výsledky. Navíc se snaží držet krok se svým úhlavním rivalem, společností Coca-Cola. Jenže prodej nápojů Pepsi se loni propadl o 4,5 procenta a koly o dvě procenta. Propad však hlásí celý trh.

Podle manažera značky Pepsi Michala Šlechty se však daří v posledních letech zvyšovat na českém trhu podíl nejen klasické „modré“ Pepsi, ale především nekalorické varinaty PEPSI MAX.

Limitovaná edice retro Pepsi plechovek bude uvedena i na českém trhu. „Českým zákazníkům nabídneme design s Michaelem Jacksonem a Britney Spears, jejichž známost je mezi domácími spotřebiteli nejvyšší,“ uvedl Michal Šlechta, manažer značky Pepsi s tím, že uvedení retro designu bude doprovázeno i marketingovými kampaněmi v průběhu léta.

Reklamní akce chce zacílit především na mladé, které se snaží oslovit pokračující kampaní Generations v retro stylu, kterou spustila už letos v rámci Super Bowlu. Účinkovaly v ní Britney Spears a Cindy Crawford. Teď přicházejí na řadu plechovky se siluetami umělců.

Ray Charles se už v reklamách Pepsi objevil. Vidět byl před lety ve spotu, propagujícím dietní Pepsi. Autoři reklamy tehdy využili záběry muzikanta z devadesátých let, kdy zpíval hit You got the right one baby, uh-huh. 

Sázka na Michaela Jacksona byla už v minulosti sázkou na jistotu. Právě král popu v roce 2009 byl v reklamě nápojařské firmy spolu s Pepsi Colou symbolem něčeho, co spojuje generace. Se značkou na kampani spolupracoval už od roku 1984. Zemřel v roce 2009.

V marketingové komunikaci se Pepsi opřela o Jacksona i po jeho smrti. V roce 2012 se silueta zpěváka objevila na miliardě plechovek u příležitosti pětadvacátého výročí jeho slavného alba Bad.

Britney Spears se stala tváří Pepsi v roce 2001. Letos sponzoruje značka její turné a v rámci letní kampaně mohou zákazníci vyhrát lístky.

Autor:
  • Nejčtenější

Ministru Kremlíkovi zlomila vaz zakázka na elektronické dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy. Prezident Miloš Zeman vyhověl návrhu premiéra Andreje Babiše, aby...

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

Premium

Vážné nemoci nepadají z nebe. Ničí nás stres, shodují se psycholog i psychiatr

Lidské tělo má něco jako vnitřní baterku. Když dlouho jedete na rezervy, vypne se imunitní systém a­ organismus to...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Airbus opět kraluje. Výrobce letadel Boeing sesadila z trůnu krize 737 MAX

Evropský výrobce letecké techniky Airbus loni podle předběžných údajů dodal na trh rekordních 863 letadel. Překonal tak...

Premium

Český sen o světovém úspěchu. Mýdla, hnojiva a tkáně z fritovacího oleje

Česká firma Nafigate Corporation mění použitý olej na prášek pro výrobu kosmetiky, hnojiv a medicínských produktů....

Část Bártova EMTC jde do konkurzu, rozhodl v insolvenčním řízení soud

Městský soud v Praze rozhodl v insolvenčním řízení společnosti EMTC - Business podnikatele Tomáše Bárty o prohlášení...

Cider od Kofoly. Po Ondrášovce a Korunní koupila i F. H. Prager

Nápojářská skupina Kofola kupuje českého výrobce ciderů, firmu F. H. Prager. Cenu transakce se ani jedna ze stran...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz