Pepsi se hůř prodává. Značka proto oživila Jacksona i Raye Charlese

  16:29aktualizováno  16:29
Americká PepsiCo, která zápolí s klesajícími tržbami z nápojů, sáhla po jistotě. Na plechovkách se objeví král popu Michael Jackson, hudebník a skladatel Ray Charles a zpěvačka Britney Spears. Se všemi legendárními umělci firma v minulosti dlouhodobě spolupracovala.

Michael Jackson, Ray Charles a Britney Spears na plechovkách Pepsi. | foto: PepsiCo

Pepsi vydá limitované edice plechovek s populárními umělci. Oprášila vlastně jen nápad z minulosti, protože něco podobného už udělala v roce 2012.

Důvod může být prostý - přiblížit značku mladší generaci. Ta už sice nemusí umělce znát, ale právě to by nemělo moc vadit, protože poselstvím kampaně Generations jsou společné hodnoty nehledě na věk.

Je tu však ještě jeden důvod. PepsiCo totiž nemá moc dobré prodejní výsledky. Navíc se snaží držet krok se svým úhlavním rivalem, společností Coca-Cola. Jenže prodej nápojů Pepsi se loni propadl o 4,5 procenta a koly o dvě procenta. Propad však hlásí celý trh.

Podle manažera značky Pepsi Michala Šlechty se však daří v posledních letech zvyšovat na českém trhu podíl nejen klasické „modré“ Pepsi, ale především nekalorické varinaty PEPSI MAX.

Limitovaná edice retro Pepsi plechovek bude uvedena i na českém trhu. „Českým zákazníkům nabídneme design s Michaelem Jacksonem a Britney Spears, jejichž známost je mezi domácími spotřebiteli nejvyšší,“ uvedl Michal Šlechta, manažer značky Pepsi s tím, že uvedení retro designu bude doprovázeno i marketingovými kampaněmi v průběhu léta.

Reklamní akce chce zacílit především na mladé, které se snaží oslovit pokračující kampaní Generations v retro stylu, kterou spustila už letos v rámci Super Bowlu. Účinkovaly v ní Britney Spears a Cindy Crawford. Teď přicházejí na řadu plechovky se siluetami umělců.

Ray Charles se už v reklamách Pepsi objevil. Vidět byl před lety ve spotu, propagujícím dietní Pepsi. Autoři reklamy tehdy využili záběry muzikanta z devadesátých let, kdy zpíval hit You got the right one baby, uh-huh. 

Sázka na Michaela Jacksona byla už v minulosti sázkou na jistotu. Právě král popu v roce 2009 byl v reklamě nápojařské firmy spolu s Pepsi Colou symbolem něčeho, co spojuje generace. Se značkou na kampani spolupracoval už od roku 1984. Zemřel v roce 2009.

V marketingové komunikaci se Pepsi opřela o Jacksona i po jeho smrti. V roce 2012 se silueta zpěváka objevila na miliardě plechovek u příležitosti pětadvacátého výročí jeho slavného alba Bad.

Britney Spears se stala tváří Pepsi v roce 2001. Letos sponzoruje značka její turné a v rámci letní kampaně mohou zákazníci vyhrát lístky.

Autor:

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

S bezkontaktními platbami do 500 korun mohou být od soboty problémy

Ilustrační snímek

Kvůli nový pravidlům pro ověřování karetních plateb, která budou platit od 14. září, mohou platební terminály zamítat...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Koruna jako rozvojová měna. Od intervencí se neoklepala, sráží ji riziko

Ilustrační snímek

Už je to skoro dva a půl roku od ukončení devizových intervencí a koruna ne a ne výrazněji posílit. Spíše naopak....

Míra klientelismu v Rakousku mě šokovala, řekl v Rozstřelu Radim Jančura

Majitel RegioJetu Radim Jančura v diskusním pořadu Rozstřel. (11. září 2019)

Budoucnost svého byznysu vidí dopravce RegioJet spíše ve vlacích než v autobusech. Ve středečním Rozstřelu to řekl...

Další z rubriky

Kanceláří je nedostatek. V Praze přibudou nová coworkingová centra

Impact Hub v Cyrilské ulici

Nejen startupy a pracovníci na volné noze. Společná centra využívají i velké firmy. Tuzemský trh se sdílenými...

Moc přesčasů i nezákonné noční. Neziskovka tepe výrobce iPhonů v Číně

Společnost Foxconn, kde se vyrábí iPhone 5.

Továrna Foxconnu v Číně, která vyrábí telefony pro americký Apple, nutila zaměstnance k přesčasům, nevyplácela jim...

Bublina brzy splaskne. Investor, který předpověděl krizi 2008, opět varuje

Ilustrační snímek

Finančníci každý den lijí peníze do stovek firem, do kterých by se investovat nemělo, tvrdí americký investor Michael...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz