ČSA mění logo. Klasické šipky a několik desítek let staré logo střídá modernější tvář - diamant. Koláž ČSA.

ČSA mění logo. Klasické šipky a několik desítek let staré logo střídá modernější tvář - diamant. Koláž ČSA. | foto: Koláž ČSA

Letadla ČSA mění tvář: trojúhelníky střídá diamant

  • 95
Letadla ČSA projdou během let velkou vizuální proměnou. Společnost přechází na nové logo, které se postupně objeví na všech letadlech i materiálech firmy. Místo šipek použije symbol, který podle ní připomíná diamant.

"Výzkumy ukázaly, že dosavadní logo bylo vnímáno jako strnulé, nezajímavé a spojené s východoevropským, nižším standardem služeb, než ve skutečnosti České aerolinie poskytují," vysvětlil viceprezident pro marketing a vývoj produktu Českých aerolinií Petr Pištělák.

Podle něj nový design přispěje k omlazení značky, která lépe podtrhne moderní a dynamický charakter společnosti.

"Omlazené logo s názvem Czech Airlines bude navíc lépe srozumitelné pro zahraniční klienty, kteří tvoří čtyři pětiny zákazníků společnosti, oproti dosud převážně používané zkratce ČSA. Pro českého zákazníka zůstává tradiční zkratka ČSA i v novém logu velmi dobře viditelná," tvrdí Pištělák.

České aerolinie už začaly nové logo používat. Jako první se objeví nový nátěr na Boeingu 737, který dosud létal se speciálním nátěrem s motivem prvního letadla ČSA v jejich flotile.

Postupně projdou nátěrem všechny stroje při pravidelné obnově laku, která se na letadle provádí každých pět let. Už teď se nové logo začíná objevovat i na uniformách nebo prodejních místech.

Podle Pištěláka nepřinese ČSA nové logo žádnou finanční zátěž, letadla by musela procházet stejně nástřikem. Firma ušetřila i za grafické studio.

Diamant ve znaku
Autorem omlazeného loga je současný zaměstnanec Českých aerolinií Michal Kotyza. Jeho zhruba půlroční práce by se podle mluvčí Daniely Hupákové měla zúročit například v odstranění postkomunistické image, kterou České aerolinie u části zahraniční klientely mají.

Logo podle ČSA má připomínat diamant. Reakce fanoušků letecké dopravy na diskusních fórech se liší, stejně jako u zaměstnanců ČSA. Řada lidí to vítá jako krok dopředu. Pro mnohé je naopak stěží pochopitelné, že ČSA končí s logem starým několik desítek let. Podle některých mají aerolinky řešit jiné problémy než vzhled letadel.

Vedle nového loga si České aerolinie registrovaly také novou ochrannou známku Click4Sky, na jejíž image chtějí podle MF DNES přitáhnout zájemce o nízkonákladové lety. - více zde

České aerolinie nejsou zdaleka jedinou společností, která přistupuje ke změně. Podobně na tom nedávno byl například Aeroflot nebo Delta Air Lines.