Obchodní dům Ikea zvyšuje tržby, nejlépe se mu daří prodávat kuchyně a ložnice.

Obchodní dům Ikea zvyšuje tržby, nejlépe se mu daří prodávat kuchyně a ložnice. | foto: MF DNES

Ikea zvyšuje obrat o desítky procent, zisk tají

  • 11
Jednomu z hlavních hráčů na českém nábytkářském trhu se daří. Obchodní dům Ikea zvýšil ve fiskálním roce 2006 tržby o 27 procent na více než 4,5 miliardy korun. Zisk ale firma nesdělila.

Údaje o hospodářském výsledku si Ikea nechává pro sebe už tradičně. "Jsme profitabilní," sdělil pouze finanční ředitel české pobočky Filip Hajný.

Podle jeho slov jsou pro Ikeu největším překvapením výsledky prodejny v Ostravě. "Ekonomicky nejslabší region nám dělá největší radost," uvedl Hajný. Ostravská pobočka totiž zvýšila obrat meziročně o 29 procent, stejně jako Praha.

Ikea má v Česku čtyři pobočky - dvě v Praze a po jedné v Brně a v Ostravě. Fiskální rok začíná vždy 1. září a končí 31. srpna.

Švédská nábytkářská společnost plánuje na příští rok několik novinek, žádná razantní expanze ji ale nečeká. V příštím roce se rozhodla provést rozšíření Brněnské prodejny a přestavět pobočku v Praze na Zličíně.

S vystavěním nových prodejen počítá ředitel Ikea pro Česko, Slovensko a Maďarsko Dragan Skaluševič v horizontu pěti let. "Analyzujeme trh, dlouhodobě počítáme s expanzí do Košic, Hradce Králové nebo Budapešti," uvedl šéf.

Kromě toho rozšiřuje Ikea i svoje aktivitiy na poli potravin. Část sortimentu v doplňkovém prodeji švédských specialit totiž už na jaře začala prodávat pod značkou Ikeafood.

Zatím pod svou privátní značkou nabízí asi 10 položek, během příštího fiskálního roku hodlá obchodní dům s nábytkem rozšířit Ikeafood asi na 30 až 40 výrobků, uvedl marketingový ředitel Ondřej Kraus.