Brand Hello Kitty patří mezi nejúspěšnější marketingové značky na světě. Její podobu najdeme od batohů přes počítačové hry až po obří plyšáky a postavička má dokonce i vlastní zábavní park. V brzké době by se navíc měla objevit dokonce i ve filmu, na kterém pracuje americké studio Warner Bros.
Začátky této světoznámé kočičí holčičky však byly mnohem skromnější. Vznikla v roce 1974 a zprvu zdobila pouze jedinou řadu peněženek. V Japonsku však právě tehdy začínala být populární estetika kawaii, tzv. kultura roztomilosti, a právě Hello Kitty se stala jedním z jejich symbolů.
Firma tak díky ní následně zažila ohromný úspěch, po celou svou šedesátiletou historii řízený i kontrolovaný jediným ředitelem. Právě Shintaro Tsuji nyní po svých 92. narozeninách předává Sanrio dál. Vedení firmy ale zůstane v rodině, novým šéfem bude jeho vnuk Tomokuni Tsuji.
Vnukovi však nepředává podnik s kočičkou v logu v úplně nejlepší kondici, píše list The Guardian. Její hodnota rok od roku klesá a tvrdě ji zasáhla i koronovirová pandemie. V současnosti se akcie Sanria pohybují kolem patnácti dolarů za kus, v roce 2013 se přitom prodávaly zhruba za čtyřnásobek této ceny.
Ve fiskálním roce 2019/20 se navíc zisky firmy propadly o 95 procent. Následníkem Tsujiho se přitom měl podle zahraničních médií původně stát jeho syn Kunihiko. V roce 2013 však zemřel na infarkt.
V Japonsku vyrazil na trať rychlovlak s Hello Kitty. Měl nalákat turisty:
1. července 2018 |