Ze čtveřice airbusů se ČSA zbaví dvou nejstarších letounů, se kterými létají od roku 1991.

Ze čtveřice airbusů se ČSA zbaví dvou nejstarších letounů, se kterými létají od roku 1991. | foto: ČSA

ČSA prodají polovinu dálkové flotily

  • 20
České aerolinie pokračují v rozprodávání své flotily. Ve středu potvrdily svůj další ústup z dálkové dopravy. Firma prodá dva své největší stroje, airbusy 310, s kterými dálkové spoje zajišťovala. K leasingové firmě se také vrátí jeden z nejstarších boeingů 737.

Dozorčí rada firmy ve středu také schválila pronájem dvou nových airbusů 319 na středně dlouhé tratě.

Ze čtveřice airbusů se ČSA zbaví dvou nejstarších letounů, se kterými létají od roku 1991. Další dva, o dva roky mladší, zůstanou dál v letce ČSA.

Stáří letadel je na provozu vidět čím dál častěji: jen za poslední týden se letadlo muselo dvakrát neplánovaně vracet na letiště kvůli technickým závadám. "První letadlo by mělo flotilu opustit ještě v letošním roce, druhé v polovině příštího roku," uvedla mluvčí ČSA Daniela Hupáková. Kolik za ně firma utrží, neuvedla.

Prodejem letadel si aerolinky vylepšily hospodaření loni, stroje si pak zpětně pronajaly. Letos navíc firma prodala dva letecké motory. Hospodaření ČSA tak na první pohled vypadá lépe než na tom ve skutečnosti je.

Zbývající dva velké airbusy si firma nechá na dvě zbývající pravidelné linky – do New Yorku a sezonní do Toronta. Ostatní linky už firma zrušila.

Jedno letadlo použije na charterové spoje, firma podle Hupákové uvažuje i o letech na americkou Floridu. Zda půjde o pravidelnou linku, nebo charter, není zatím jasné.

Jeden z airbusů odlétá v pondělí na modernizaci interiéru. Jeho podobou ČSA totiž oproti jiným společnostem na dálkových linkách silně zaostává.

"Měnit se budou tapety na stěnách, nátěry, nové budou také koberce. Generální opravou projdou také sedačky, které navíc dostanou potahy v nových barvách Českých aerolinií," upřesnila Hupáková.