Luxusní značka Burberry přestane pálit neprodané zboží. A končí s kožešinou

  9:47aktualizováno  9:47
Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě milionů liber a přestane používat kožešiny. Firma se tak snaží zlepšit svůj obraz a ukázat, že je sociálně zodpovědná.

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří líčení | foto: archiv Burberry

Burberry se letos dostala pod palbu kritiky, když přiznala, že pálí a ničí neprodané zboží a doplňky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že se její výrobky budou prodávat levně. Červencová výsledková zpráva ukázala, že v loňském roce firma zničila neprodané oděvy, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (817,9 milionu korun). Na to rozzlobeně reagovali hlavně ekologové.

Nyní firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více sociálně a environmentálně zodpovědná. Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Burberry začala spolupracovat s luxusní firmou zaměřenou na trvale udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by v příštích pěti letech měla přeměnit 120 tun kožených odřezků v nové produkty. Současně zřídila skupinu Burberry Material Futures Research Group, která ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art) bude vyvíjet nové, trvale udržitelné materiály.

Fotogalerie

„Moderní luxus znamená být sociálně a environmentálně zodpovědný,“ citovala BBC generálního ředitele Burberry Marka Gobbettiho. „Toto krédo je pro nás v Burberry hlavní a klíčem k našemu dlouhodobému úspěchu.“

Burberry také oznámila, že bude následovat další luxusní značky a přestane používat ve svých kolekcích kožešiny, včetně kožešin z králíka, lišky, norka a mývala. Již dříve tak učinily firmy Versace, Gucci nebo Stella McCartney.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Další z rubriky

Ostravská huť dosáhla v roce 2018 čistého zisku 4,1 miliardy korun

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Hutní podnik Liberty Ostrava dosáhl v roce 2018 ještě jako ArcelorMittal Ostrava čistého zisku 4,1 miliardy korun....

Automobilky poslaly do zahraničí rekordní dividendu, z ČR odešlo 78 miliard

Ilustrační snímek

Trojice tuzemských automobilek - Škoda Auto, Hyundai Nošovice a kolínská TPCA poslala loni svým mateřským firmám...

Žďas vyhrál tendr za 4,3 miliardy. V Rusku postaví energetické centrum

Žďas ve Žďáře nad Sázavou.

Strojírenská a metalurgická firma Žďas ve Žďáru nad Sázavou vyhrála tendr na stavbu energetického zdroje za 4,3...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz