Luxusní značka Burberry přestane pálit neprodané zboží. A končí s kožešinou

  9:47aktualizováno  9:47
Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě milionů liber a přestane používat kožešiny. Firma se tak snaží zlepšit svůj obraz a ukázat, že je sociálně zodpovědná.

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří líčení | foto: archiv Burberry

Burberry se letos dostala pod palbu kritiky, když přiznala, že pálí a ničí neprodané zboží a doplňky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že se její výrobky budou prodávat levně. Červencová výsledková zpráva ukázala, že v loňském roce firma zničila neprodané oděvy, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (817,9 milionu korun). Na to rozzlobeně reagovali hlavně ekologové.

Nyní firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více sociálně a environmentálně zodpovědná. Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Burberry začala spolupracovat s luxusní firmou zaměřenou na trvale udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by v příštích pěti letech měla přeměnit 120 tun kožených odřezků v nové produkty. Současně zřídila skupinu Burberry Material Futures Research Group, která ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art) bude vyvíjet nové, trvale udržitelné materiály.

Fotogalerie

„Moderní luxus znamená být sociálně a environmentálně zodpovědný,“ citovala BBC generálního ředitele Burberry Marka Gobbettiho. „Toto krédo je pro nás v Burberry hlavní a klíčem k našemu dlouhodobému úspěchu.“

Burberry také oznámila, že bude následovat další luxusní značky a přestane používat ve svých kolekcích kožešiny, včetně kožešin z králíka, lišky, norka a mývala. Již dříve tak učinily firmy Versace, Gucci nebo Stella McCartney.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Bezosův gigant ztrácí. Amazon má za sebou nejhorší čtvrtletí od krize

Ilustrační snímek

Technologický gigant Amazon zažil na burze nejhorší tři měsíce od roku 2008. Ještě v září jeho tržní hodnota na chvíli...

Nečekaný propad Applu. Firma šlape na brzdu, akcie padají

Ilustrační snímek

Výrobce iPhonů Apple poprvé za šestnáct let snížil odhad tržeb. Méně si vydělá zejména kvůli slabším prodejům svých...

Jednoho dne už nebudeme muset vyrábět cigarety, říká šéf tabákové firmy

Generální ředitel Philip Morris pro Česko, Slovensko a Maďarsko Árpád Könye...

Tabákové firmy se snaží kuřáky přeučit, aby kupovali nikotin v méně škodlivé formě. Rády by totiž přestaly vyrábět...

Najdete na iDNES.cz