OTÁZKA:
Dobry den, ziju dlouho v zahranici a vsiml jsem si, ze velke trucky patri dopravnim firmam se zkusenymi zamestnanci, zatimco u nas si s prominutim kazdy Franta z Horni lhoty koupi kamion a zacne jezdit - a podle toho to u nas na silnicich vypada. Nemelo by smysl nejakym zpusobem podnikani v teto oblasti usmernovat?
Jenda
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, naprosto s vámi souhlasím. Každý nově vzniklý dopravce má ze zákona povinost prokazovat odbornou a finanční způsobilost a dobrou pověst, tyto opatření ale v praxi moc nefungují. Daleko větší problém je pak v pravidelném proškolování řidičů. Dnes je školení v rozsahu 16 hodin ročně, obsahem je zaměřeno skoro stejně, jako při získávání řidičského průkazu a mohou ho vykonávat i tzv. "kufříkové" autoškoly bez dostatečného zázemí a zkušených lektroů. Již několik let upozorňujeme ministerstvo na tuto neúnosnou situaci, navíc na tuto problematiku byla vydána směrnice EU, která jasně stanovuje, kdo smí tato školení vykonávat a na co má být zaměřeno. Tuto směrnici má ČR povinost zavést do svého právního řádu do září letošního roku. Přes naše urgence je jisté, že do září se nic nestane. Snad až s novým ministrem.
7.8.2006 11:35