Diskuze

Doprava chce rozhýbat nákup regionálních vlaků, dá na ně další miliardy

Nákup nových vlaků pro regionální železnice chce ministerstvo dopravy rozhýbat 29miliardovou dotací. O tyto peníze plánuje rozšířit dotační program na pořízení a modernizaci železničních vozidel, jehož prostřednictvím do krajů doposud plynulo zhruba 7,7 miliardy korun z evropského operačního programu Doprava.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D61a65n50i75e82l 67A49d91a41m

31. 5. 2018 14:56

Ani nejmodernější vlaky nepomohou na neelektrifikované jednokolejce, jako např. mezi Kladnem a Prahou. Tam by se denně svezlo každým směrem 40 000 lidí. Zatím jezdí auty a busy.

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 1
možnosti

Některé příspěvky zde přesně potvrzují to, že dnes může do všeho kecat kdejaký idiot.

0 0
možnosti

A to je dobře. Jen ať kecají. Svoboda projevu je i u nás značně omezená, tak nechť tímto způsobem ji všichni prosazují.

0 0
možnosti

Je pravda, že na jižní Moravě mají přestat na železnici jezdit České dráhy? Nebo možná nová společnost Jihomoravská železniční doprava (JMŽD) se bude dělit o železnici?

0 0
možnosti

Stát není schopný řídit už skoro nic,ale slybama nezarmutíš.Další je jen to,že jízdné roste neúměrně ke službám.A že na tratě nasadily v příhraničí Německé vozy,tak jen jízdné se zvedlo o 10,-kč,Tak že Jablnec-Tanvald zaplatím 18,-kč a autobusem jen 14,-kč.

1 2
možnosti

P11e39t58r 29P42e28t53r

31. 5. 2018 14:30

Máte pravdu, je to neúměrné. Na mnoha tratích již jezdí vlaky srovnatelné s Německem ale jízdné pořád stojí jak v Ugandě.

A vaše pohádka o zvyšování jízdného je blbost a to vidí snad každý. Kilometrový tarif je v celé republice shodný, nelze udělat jiné ceny v příhraničí a jiné ve vnitrozemí. Ceny se zvyšují plošně a to je, vzhledem k růstu platů a inflaci, celkem logické. A jelikož se ceny zvyšují mnohem pomaleji než se modernizují vlaky tak je jasné, že to bude platit stát.

4 2
možnosti

Na západě už mají dávno díky EIB postavené železnice i dálnice. Dobrá zpráva je, že už to u nás také někoho napadlo, nicméně otázkou zůstává, dokážeme ty peníze investovat správně?

1 0
možnosti

Samozřejmě - postavíme za to desítky kilometrů zábradlí a protihlukových stěn, plně v souladu s normami :-/

0 0
možnosti
Foto

J64i11ř75í 30E69r83b95e10n

31. 5. 2018 11:14

Hele jako jó, je dobře, že budeme na lokálkách jezdit něčím modernějším než humanizovanými hrkátky zkonstruovanými před 45 lety.

Jenže ono je taky důležité mít po čem jezdit. A ani moderní stroj nepojede nijak výrazně rychleji než ten šukafon, pokud bude muset co chvíli jet jen 20 km/h kvůli zvlněným kolejím či nepřehledným přejezdům a pokud bude muset stavět na nepoužívatelných zastávkách, zatímco obyvatelé a zaměstnanci by je potřebovali o kiláček dál.

11 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 2
možnosti
Foto

J13i10ř44í 95E88r76b10e98n

31. 5. 2018 11:14

Má tahle diagnóza už nějaké číslo? :-/

5 1
možnosti
Foto

J83a18n 63V14a23l76a74l36í68k

31. 5. 2018 11:06

do vlaků ať si investují dopravci... spíš by se to mělo dávat tedy na budování kolejí...

8 0
možnosti

V regionálce? A z čeho? Oni snad mají zisk takový, aby to měli z čeho koupit? Ne... přiměřený zisk je na to moc malý.

3 0
možnosti

Konečně vláda ČR začala chápat potenciál železnice. [>-]R^ A úmorně tomu začne do železnice lít peníze.

2 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 1
možnosti