(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Stavba koridoru pro vlaky z Prahy na jih může začít, Strabag ustoupil

  • 53
Železničáři mohou začít se stavbou nové koridorové trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Zakázku na jednu z největších stavebních prací na české železnici doposud blokovalo řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS), na který se obrátil jeden z neúspěšných uchazečů, společnost Strabag. Toto řízení nyní antimonopolní úřad zastavil.

„Správní řízení týkající se zadávacího řízení SŽDC na modernizaci trati Sudoměřice-Votice bylo zastaveno, neboť navrhovatel vzal svůj návrh zpět,“ uvedl mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

V tendru na obří zakázku už loni v prosinci vybrala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za vítěze společnost OHL ŽS, která za modernizaci uvedené trati požadovala 4,3 miliardy korun. Strabag v tendru skončil druhý za vítěznou brněnskou společností.

Kromě uvedených firem měly o zakázku zájem společnosti Subterra, Eurovia, dalším zájemcem byla Skanska, řecká společnost Aktor ATE a konsorcium firem TSS Grade, Doprastav, Satra a Slovenské tunely.

Nová trať má zrychlit spojení z Prahy do Českých Budějovic. Vlaky budou novým úsekem projíždět až 160kilometrovou rychlostí na místo nynějších 60 až 100 kilometrů v hodině.

Trasa nové trati povede částečně v jiné stopě. Kvůli přeložení stávající železnice do nové trasy zaniknou stará nádraží, která budou nahrazena zastávkami, a vznikne i jedna nová zastávka. Skončit by měly stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky. Naopak vznikne nová zastávka Červený Újezd. 

Součástí stavby je rovněž dvacet železničních mostů a sedm silničních nadjezdů. Stavební práce mají být podle optimistického scénáře hotové ve druhé polovině roku 2021.