(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Švec, MAFRA

Novou trať u Soběslavi postaví za necelé čtyři miliardy korun Strabag

  • 17
Novou železniční trať mezi jihočeskou Soběslaví a Doubím postaví sdružení Strabag Rail, Eurovie a Metrostavu za 3,9 miliardy korun. Práce na největší železniční zakázce letošního roku, jejíž součástí je i 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel nebo přes 800 metrů dlouhá estakáda překlenující Černovický potok, by měly začít v září.

Železniční úsek u Doubí je součástí modernizace železničního koridoru spojujícího Prahu a České Budějovice. Většinu trasy tvoří nová trať, která proti původní trase vedené odklonem přes stanici Roudná povede přímějším směrem podél dálnice D3 a vlakům tak zkrátí cestu o 750 metrů. Zároveň umožní navýšení rychlosti projíždějících rychlíků  na 160 kilometrů v hodině.

Cesta z Prahy do Českých Budějovic se tak od dubna 2023, kdy by měly být práce hotové, zkrátí na hodinu a tři čtvrtě. Poté bude zbývat už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. 

Protože se většina stavebních prací uskuteční mimo stávající trať, cestujících se výstavba předposledního úseku modernizace železničního spojení z budějovic do Prahy dotkne jen minimálně. Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní, uvedla v tiskové zprávě Správa železniční dopravní cesty.

Protože trať povede po nové stopě, zanikne původní zastávka v Roudné, kterou nahradí stanice Myslkovice. Ta  vznikne zhruba v okolí silnice spojující Myslkovice a Janov.