Přestup mezi vlakotramvají a vozidlem městské dopravy na stanici Zwikau Zentrum. Nově oprášený koncept kombinace příměstské a městské dopravy na řadě míst Evropy znají. Česko se nyní k němu vrací kvůli obavám z nákladů na obnovu klasických motoráků na lokálkách. Bezpečnostní pravidla, které nově musí plnit, totiž představují překážku pro ekonomičnost dalšího provozu. | foto: Zwickau Zentrum info

Ministerstvo oprašuje plán na vlakotramvaje, mají zachránit lokální tratě

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Regionální tratě zachrání tramvaje, zvažuje ministerstvo dopravy. Na řadě méně vytížených tratí dodnes jezdí morálně zastaralé motoráky 810, případně jejich zmodernizované kopie v podobě žlutých souprav Regionova. Náhrada za ně je v nedohlednu kvůli mnohem přísnějším bezpečnostním normám, které by jejich nástupce musel splňovat.

„Navrhli jsme v rámci probíhající revize norem TSI Evropské komisi některá zmírnění, nicméně nám aktuálně přišlo zamítavé stanovisko,“ uvedl ředitel odboru železniční a vodní dopravy na ministerstvu dopravy Jindřich Kušnír.

Myšlenka renesance lehkých vozidel na tuzemské železnici straší nákladní dopravce. Podle nich by zlevnění nákladů na lokálky povzbudilo města k objednávání více spojů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se