- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A už za Rakouska Uherska a později se vlaky občas navzájem srážely, pravidla kvůli lidské chybě. Moderní zabezepčovací zařízení je bezpečnější než člověk, problém nastává spíše při jeho výpadku, kdy chybí ta správná rutina a je větší stres.
Pozoruhodné je porovnání železnice rakouskouherské a současné české.
I když máme nejnovější automatická zabezpečovací zařízení, není bezpečnější s dobou, kdy vše zabezpečovala jen lidská síla a tvrdá bezpečnostní pravidla.
Vysoce sofistikovaná zabezpečovací pravidla jsme poslali k vodě, lidi jsme částečně propustili a nahradili automatickým zabezpečením, vše musí být ponovu, ale bezpečnost není větší.
Jste někdo odpovědný schopen mi vysvětlit, proč na železnici byla orácena signalizace jízdy "vpřed" a jizdy "vzad"? Dík za informaci předem.
Proč se pan autor snaží hned v titulku tak okatě zdůrazňovat, že to byl vlak ČD?
a proč ne? když RegioJet vjel na červenou, v titulku to bylo také...
Chyba je též v tom, že koridor Praha - Kolín - Pardubice je přetížený ažaž. Chtělo by to mít v záloze druhou konkurenceschopnou trať na Brno - tzn. opravit dráhu přes HavlBrod. Ted v době dálničních uzávěrek by se to víc než hodilo.
To by bylo moc peněz za málo muziky. Zvlášť když ta tra´t přes HavlBrod stejně začíná tím nejzatíženějším úsekem Praha - Kolín. Možnosti jsou dvě: Postavit už konečně VRT Praha - Brno. Postavit nedaleko D11 rychlou, byť ne nutně VRT dvoukolejku Praha - Hradubice s odbočkou ke Kolínu. Potřeba je obojí i z jiných důvodů.
"Na místě dorazil vrchní inspektor Drážní inspekce" - koho dorazil?
Nešlo jen o projetí návěstidla ale i o "říznutí"výměny.Tím dojde k poškození její ovládací části.Koly vlaku je násilně přstavená do jiného směru.Krom posouzení kdo to způsobil musí dojít i k opravě výhybky.Provizorně není li poškozený jazyk výměny mechanickým zámkem.Následně pak výměnou přestavníku a závorníku.Případně ovládacích tyčí.Důsledkem je zpoždění.Lidský činitel byl,je a bude vždy nejslabším článkem.S tím nikdo nic nenadělá.Je jedno zdea je fíra od ČD,nebo o Jančury.
A pokud, jak píší, vjel do postavené vlakové cesty jiného vlaku, tak to je dost velký průser...
Zrovna vcera jsem se divala na film Unstoppable (Denzel Washington), ...dobry film.
No tak tyhle filmy jsou totální nerealistické kraviny, ale dobře se na to dívá...:-)
Ne, barvoslepi lide by nemeli pracovat jako strojvudci..
Věřím, že vy jste v práci nikdy žádnou chybu neudělal. Jde o to, čim se živíte. Jestliže blbě zametete chodník, váš nadřízený vás "sjede", ale opravdu těžko se o tom dočtu na iDnes. No a kupodivu jsou povolání, kdy po vaši chybě se o tom bude bavit půl republiky. (Nejsem zaměstnancem ČD a nejsem strojvedoucí.)
Vážený pane Ptačinský, jak tedy vysvětlíte, že ve vlaku ČD byly podávány průběžně informace, že to už za chvíli pojede? A že to říkali 3 hodiny? Nikdo nic nevěděl, takže není pravdou to, že měli všíchni informace.. Občas by neškodilo uznat chybu.
nevím jakým vlakem jste včera jel .. ale co nám v Poříčanech řekli odpovídalo skutečnosti. Dozvěděli jsme se co se stalo .. kolik vlaků je před námi a my jsme 8 v pořadí, že se vlaky rozjedou kolem 20:30 a budou je po jedné koleji pouštět po 10 minutách. Pečky a Kolín jsou plné a nemůžou přijímat další vlaky. Co je ovšem asi chyba a měli by CD vychytat je množství telefoních linek na které můžou zaměstnanci volat, mají 2 linky které pokud zůstane stát hlavní koridor jsou stále obsazené.
Konečně má Jan Sůra nějaké střelivo proti ČD Když před pár týdny lidé kolabovali v Regiojetu kvůli nefunkční klimatizaci tak měl (pro jistotu - poznámka pro JS) dovolenou. Když nefunguje klimatizace v těchto dnech a Regiojet cestujícím odmítá kompenzace, tak to také nestojí za zmínku ...
Konečně pan Dočekal může něco napsat proti mě:)nemám žádné informace o tom, že by v těchto dnech klima nefungovala.