Letadlo typu Boeing 737 společnosti Smartwings | foto: Profimedia.cz

Čeští turisté uvázli na tureckém letišti, let nabral zpoždění 20 hodin

  • 13
Klientům české letecké společnosti Smartwings se kvůli poruše nepodařilo ve středu odletět z turecké Antalye. Jejich spoj tak nabral dvacetihodinové zpoždění a odletěl až ve čtvrtek ve 13 hodin, informoval server Novinky.cz. Problém nastal u letounu jednoho ze smluvních partnerů, kterými si aerolinky musejí vypomáhat kvůli uzemněným Boeingům 737 MAX.

Podle informací cestujících zhruba 140 lidí marně čekalo na odlet od středečního odpoledne. Podle původního plánu měla linka QS1197 z Antalye do Prahy odletět v 16:35. Pasažéry kvůli zpoždění ubytovali na hotelu, dostali se tam však až v pozdních nočních hodinách.

Smartwings kvůli odstaveným boeingům v létě omezí provoz

„Odlet byl odložen kvůli technickým problémům na letadle u smluvního partnera, kterého máme nasmlouvaného na letní sezonu,” řekla Novinkám mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. K poruše došlo u letadla Boeing 737-800 americké letecké společnosti Swift Air.

Jelikož jde o americkou společnost, může letoun kontrolovat pouze technik certifikovaný americkým leteckým úřadem, uvedla Dufková. Ten v Antalyi nebyl k dispozici a musel být přepraven jinou linkou z Prahy.

Fotogalerie

Dlouhé zpoždění podle Dufkové způsobilo to, že se technický problém letadla nepodařilo odstranit před povinnou pauzou posádky na odpočinek. „Technický problém byl už v noci odstraněn, odlet je plánovaný na 13 hodin místního času,” řekla Dufková serveru Novinky.cz. Za způsobené komplikace se společnost Smartwings cestujícím omluvila a ohledně kompenzací bude postupovat v souladu s evropskou legislativou.

Výpadek letounů pomohou českým Smartwings pokrýt bulharské Fly2Sky

Aerolinky se v současnosti potýkají s uzemněním strojů Boeing 737 MAX, ke kterému došlo po dvou tragických nehodách z letošního března a loňského října. Zatím není jasné, kdy se letadla tohoto typu vrátí do provozu.

Smartwings jich má ve své flotile sedm, dalších devět měla společnost obdržet do začátku letní sezony. V letních měsících tak měly tvořit zhruba třetinu flotily. Výpadek dopravce nahrazuje stroji jiného typu a pomocí letadel od jiných dopravců.