- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavé,že v Barceloně, která je asi 3x větší než Praha, platí jízdenka na všechny druhy dopravy (Metro, vlak, autobusy,tramvaje,soukromí dopravci) 75 minut, je přestupní a stojí v přepočtu méně než 20,-Kč. Dá se koupit v automatech, kde je možné platit kartou nebo hotově. Není to tím, že mají zastupitele, kteří dělají něco pro lidi a ne jen pro sebe???. Ceny a platnost jízdenek je možné si ověřit na webu.
ano, hezky rozdavaji v barcelone z rozpoctu, spanelsko bude po recku dalsi zemi co zacne skemrat o penize eu
že někdo dojíždí denně do práce do Prahy z jiného města. V Praze jede 3 stanice metrem z nádraží, odpoledne zase 3 stanice na nádraží a musí platit vždy plnou cenu. Bylo by prima, kdyby na něco takového byla měsíční legitka. Zkrátka by byla legitimace na ty 3 stanice a všude jinde by byl lístek za plnou taxu.
Ale možná už něco takového je. V Praze už 10 let nepracuji.
Mně se to zdá přehnané, jednak jak už zde bylo zmíněno, ceny jsou nerovnoměrné v tom smyslu, že jizdenka na 3 dny třeba stojí skoro to co měsíční atd. Já mám open card a myslím že to co platím za měsíc je docela únosné a v pohodě na obě dvě strany. Nevím proč by školáci do 15 let měli mít free dopravu. Asi má mamina co maká v marketu a táta třeba zrovna v nějaké podobné platové pozici ne-zrovna hluboko do kapsy, a tak asi pošetření na jízdném potomků je fajn,ale nemohli by platit aspoň něco?! Děti zdarma-ano do 6 let. Důchodci? Ano mají taktéž málo, ale zrovna tak můžou platit přece o něco méně, když už je to tady takovej problém. Já mám výplatu, která zpravidla nepřesahuje 13 500 a kupuji si jízdenku každý měsíc! Snažím se ne-nadávat a chápu, že platit za služby musím. Ale jakým oprávněním budu platit navíc za ostatní, který také mají v průměru stejnou mzdu jako já-tedy důchodci a prodavačka v marketu atd.... Jsme na tom snad stejně ne? Mně by se taky hodila každá koruna!
Vysvětli všem okolo sebe, ať nevolí blbce z ODS a ČSSD. Pak bude možná lépe.
nějak bych očekával, že čim delší platnost lístku (kuponu), tim by měl být výhodnější. ale že jednodenní stojí momentálně 100 kč a třídenní 330 kč (tedy víc jak 3x tolik) je trochu mimo mé chápání. ceny jsou to každopádně přemrštěný: třídenní stojí víc než např. měsíční studentská, nebo pětidenní tolik jako měsíční kupon pro dospělý.
Pokud bys četl, tak na třídenní můžeš vzít i dítě do 15 let (co zatím platí)...
Autem mě to při stávajících cenách stojí 150,- (cesta trvá 45 minut) Hromadnou dopravou 148,- (cesta trvá jednou za hodinu 70 minut). Nevím co řešit.
70 minut jízdy stojí více, než jízdenka na 90 minut?
Jinak časově skoro souhlasím, pokud někdo chce jet ve 2 ráno, tak všechny cesty MHD vedou pomalými spoji (zastávkový bus, tram) a přes centrum. Jenže v 8 ráno je metro od Jižního Města do centra trošku rychlejší, než kolona na Nuselském Mostě.
NĚKTERÝM ji dají zadarmo včetně jízdného.
Pražský podvod je tak dokonán.
Jízdné zadarmo pro studenty a důchodce - skupiny obyvatel nejvíce jezdících osobními auty. Když to budou mít zadarmo, nebudou se pak ještě více štítit socky?
Jinak ono by se dalo říct, kde jsou chybějící prachy způsobující zdražování:
1) Otevřená Karta. 2) Uředníci, Bojiště.
3) Dublování spojů(S65 jezdí KŽC i ČD, i když by u ČD mohl být příplatek za zážitek; Nevyužité manipulační přejezdy autobusů.) Vození vzduchu(Letňanské Pole brzy doplněné Motolským - vážně se nedala udělat tram spojka Bělohorské a Plzeňské přes nemocnici?)
4) Nelogické vypravení (bus linka s krátkým intervalem, ale nejsou to klouby?)
S těma Letňama souhlasím. Stavět metro do letňan byla neskutečně drahá hloupost. Za méně peněz se dala prodloužit tramvaj z Ďáblic a mohli být dvě větve. Okolo tesca do Kbel (kde je taky dost lidí. A směrem na globus čakovice, obě dvě větve by i díky těm supermarketům byli slušně vytížený a bylo by to levnější než metro.
už takhle přecpanou a navíc dětičkami mezi 10 a 15 lety. Bezcílně bloumat budou. A zdarma.
z tohoto pohledu je pražská doprava na dojíždění do zaměstnání výhodná.
Ti, kdo dojíždějí do práce mimo velká města, třeba jen dvěma autobusovými spoji, zaplatí běžně za cestu do zaměstnání a zpět 50 Kč, za měsíc je to 1100 Kč, ročně 13000 Kč. A to bez možnosti využít předplatného.
Na zvýžení jednotlivého jízdného bych si nestěžoval. Snad jen cena denního kupónu by mohla být nižší, tak 70 Kč a třídenního 200 Kč. Buďme trochu vstřícnější k turistům a návštěvníkům Prahy.
Považuji ale za hodně hloupý nápad poskytbout zdarma přepravu teenagerům. Budou se zcela bezcílně a beztrestně poflakovat po celé Praze, doprava bude ještě více přecpaná. A kapsáři budou mít žně.
U seniorů nad 65 se mi to také nelíbí, dosavadních 660 Kč za čtvrtletí je velmi rozumné. Nad 70 let OK. Tam už těch 660 Kč padne nejspíš na doplatky za léky. A navštěvovat staré přátele je pro ně nezbytné.
Abych jim platil jízdné a ještě je pouštěl sednout? Tak to opravdu ne!
Člověk, který v ranní špičce jede ověšený nákupními taškami a řeší, kde je jaká akce, je schopný dobíhat autobus nebo i metro(bez ohledu na interval) potřebuje sedět více, nnež člověk jedoucí s vyvrtnutým kotníkem?