Diskuze

Leo Express vezl první lidi, láká i na občerstvení „Leošovou klasikou“

Do souboje o cestující mezi Prahou a Ostravou vyrazil další železniční dopravce. Leo Express je po RegioJetu dalším soukromníkem, který začal na české železnici působit. V prvním černozlatém vlaku, který se s cestujícími vypravil na koleje, seděl i reportér MF DNES.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pilotní provoz se prodlužuje! Kdo si toho zatím nevšimnul, tak LE bude jezdit až do 9. prosince, kdy zahájí plný provoz. Samozřejmě chápu, že se to tu neobjevilo "už" večer druhého dne, když nejde o iDnesem protěžovaného žlutého dopravce.;-)

1 0
možnosti

Autor článku opětovně prokázal svoji neprofesionalitu. Dopravce České dráhy a.s. ve "svých" vlacích žádné cateringové služby cestujícím neposkytuje, tudíž ani ceník Českých drah nemůže existovat.

1 1
možnosti

A96l21a23n 56Ř30e71p73k49a

16. 11. 2012 13:23

Ne? A spol.JLV je co, která poskytuje jídelní služby ve vlacích ČD?

0 0
možnosti
Foto

I71v15a10n 23M93a74r67e36k

13. 11. 2012 21:37

Otázkou je jestli už na tahu Praha - Ostrava není "převlakováno" ? A co ostatní destinace, Brno, Zlín či Plzeň a nebo Liberec ? ? ?

1 0
možnosti

J95o12s53e85f 55T42r29ö85g65l

17. 11. 2012 13:40

Na trase Praha-Ostrava je pochopitelně převlakováno (a jsou to vzhledem k množství cestujících trochu parodie na vlak - málo kapacitní). Pociťují to zejména cestující v osobácích, kteří i přes modernizaci koridoru jezdí pořád pomalu, protože se každou chvíli čeká ve stanici na předjíždění rychlíkem.

Každopádně Praha-Ostrava je pro železniční podnikání nejvýhodnější, protože je zde nejrychlejší trať a navíc podstatně kratší než použitelná silnice. Tj. rychlost i náklady hovoří pro vlak. Na dalších trasách je to bohužel horší, Praha-Brno je po kolejích cca o 50 km dál (a jízdní doba expresu se blíží akorát autobusu), na Plzeň se pořád staví, navíc mezi Prahou a Berounem se trať klikatí podél Berounky, Zlín by šel, ale do města vede jen neelektrifikovaná jednokolejná lokálka (navíc ten počet cestujících není takový) a na Liberec je potřeba postavit úplně novou trať, současná klikatá jednokolejka dálnici konkurovat nemůže.

2 0
možnosti

Odhaduji,že tyhle vlaky díru do světa neudělají.Je na první pohled jasné,že se jedná o příměstské soupravy s doladěným designem.Ale otázka je ,jak se budou po čase chovat podvozky a pod.Podle fotografií je mezi sedadly málo místa.Když si odmyslíme efektní lak karoserie....tak se v mnohém podobá příměstským REGIO PANTHERŮM.Byl by zázrak,kdyby to nedopadlo tak,že si lidé vyzkouší jízdu a potom vyberou jiného dopravce.Zaváděcí cena láká,ale nelze za ni běžně přepravovat.

6 0
možnosti

Zavadeci cena? Je cca stejna jako u jinych dopravcu, ...

0 0
možnosti

H66u50g42o 57B14a78s21t54a

13. 11. 2012 13:21

Vlakem moc nejezdim, ale kolik lidi cestuje mezi Prahou a Ostravou v pracovni den? Existuje nejaky odhad? Jeste jedna otazka: s novym dopravcem pribudou cestujici nebo se bude jednat stale o stejny rybnik. Diky za info.[>-]

0 3
možnosti

Kolik lidí nevím, ale asi dost. Jezdil jsem Praha-Olomouc (za 360Kč) a bylo to vysloveně za trest. Odhad existuje. Oni ti lidi tam jezdí, takže se dá říct poměrně přesně kolik jich je. A s novým dopravcem lidí přibýt může. Kdo byl naučenej na ČD, tak ten už jen tak neodejte. A docela dost lidí jezdí stejnou trasu autem. Jezdí celkem zbytečně, ale dělá se to, protože je to pohodlnější než vlakem. Teď s novými dopravci a rozumnějšími vlaky, třeba část z nich zvolí nově pohodlnější cestu. Já taky raději volím SA bus raději než auto, které jsem si pořídil také právě kvůli příšerným autobusům. A kdyby Leo jezdil sem a vozil mě do Prahy, tak bych jím jel spíš než autem. Vlaky nemají vozit lidi do různých děr, tam mají jezdit autobusy. Vlaky mají rychle spojit mezi 10 největšími městy a mají vozit kamiony nebo celá auta.

6 0
možnosti

A81l36a25n 35Ř31e64p64k52a

13. 11. 2012 12:58

Ale stejně to pořád vypadá moc příměstsky, i když to upravili pro IC vlak... Pendolino vypadá lépe co se týče interiéru. :-) No, uvidíme, až se tím svezu.

6 2
možnosti

na pendolinu mi vadi, ze 1.trida je co do prostoroveho usporadani stejna jako druha (jina barva sedacek to nespasi), takze na LE se mi libi ze v tomto ohledu je rozdil mezi tridami jasne znat. ale je pravda, ze v 1.tride pendolina je vetsinou malo cestujicich, takze ma nakonec kazdy mista dost :-)

v posledni dobe mam pocit, ze se CD o tyto sve vlajkove lode moc nestaraji, samozrejme ze provozem se vsechno opotrebovava, ale nekdy to vypada, jako by se s udrzbou nikdo moc neparal (zapach z klimatizace, poskozene stolky, uvolnene sedacky, vrzající police na zavazadla).

3 1
možnosti

Určitě ho testnu. Ale na první pohled mi chybí zásuvky na dobíjení notebooku či jiného zařízení...

0 0
možnosti

Aniž bych chtěl oponovat: když jedete autem nebo autobusem, tak taky dobíjíte?

0 0
možnosti

Všichni nadávaj na ČD, jak jsou špatné ... Všichni by chtěli německou (švýcarskou, francouzskou, ...) kvalitu , ale za české peníze.

Ono, nepochybně, kdyby ty vlaky stály jako v německu (za nějakých 150 km kolem 30 - 60 EUR), a jezdilo s nimi tolik lidí, jako v německu, tak by to i u nás vypadalo jinak....

11 3
možnosti

J23a43n 58V14o47t76o85č51k63a

13. 11. 2012 11:53

az budou platy jako v Nemecku, nebude problem aby vlaky staly jako v Nemecku.

6 4
možnosti

K20a82r61e42l 30N54o42v97á41k

13. 11. 2012 11:09

Když maji na palubě internet, tak by reportér mohl sesmolit taky něco o vlaku. Třeba jak jsou pohodlné sedačky, zda-li je to uvnitř hlučné, nebo jak je prostorná ulička, toaleta, apod. Copak dnes se jezdí vlakem jenom aby se člověk nažral a napil?8-o

19 3
možnosti

A co si koupit jízdenku a zkusit to ? :-)

3 10
možnosti

to mě přijde v pohodě. Samozřejmě, doma si ji uděláš levněji :-)

1 1
možnosti

doma si ji udelam cca za 5-10 Kc

1 0
možnosti