- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pohádky před spaním. Hezky se to poslouchá. A teď tu o hyperloopu z Brna do Prahy.
To budeme mít nového ministra železnic(a sběrače všimného)?
Všiml jsem si jedné vlastnosti nejen české ale pravda v naší zemičce hojně se vyskytující. V zásadě nechceme ve svém okolí skládky odpadu, spalovny odpadu, úložiště odpadů, elektrárny, letiště a v neposlední řadě VTR. Nejlépe to označil jeden z předchozích diskutujících že je to totální neschopnost státu. Dovolím si však doplnit proč. Protože to neumí svým občanům vysvětlit důležitost těch staveb pro budoucí život našich potomků. Protože to neumí nařídit.! Stačí se podívat okolo sebe jak dlouho se staví některé úseky dálnic než se něco vysoudi. Jak dlouhou trpí tisíce občanů pro tvrdohlavost nebo LOBI pár desítek svych spoluobčanů. Je opravdu přetěžké vybudování v zemích ČESKÝCH čehokoli.
ach ten češtin. A já pořád, co to pláče...
"dvě stě tun tisíc zboží"
Je to neuveritelna neschopnost a diletantismus ceskeho statu, ze ta trat uz 9 let nestoji. Nemecko je s velkym odstupem nasim nejdulezitejsim obchodnim partnerem, a my s nim mame pri delce hranic pres 800 km 1 slovy jednu prakticky pouzitelnou trat pro dopravu zbozi!!! Co se tyce osobni dopravy, je to take tragedie - napr. vlaky Berlin - Viden nas uz objizdeji mnoho let, prestoze musi jezdit delsi trasou.
Němci (i Rakušané - jedná se o německo-rakouské firmy tahající za drátky) mají zájem na devastaci české železniční dopravy a především železničního průmyslu. Proto je situace taková, jak ji popisuješ.
Do Mnichova. Pěkná myšlenka. Ovšem zahrnuje úsek Praha - Beroun, který stejně nemá jinou alternativu, než paralelní novou trať a před ním tento záměr strká hlavu do písku. Stávající trať pro příměstskou dopravu, která tam po modernizaci může jezdit se špičkovým intervalem podobným metru, a novou trať pro expresy a nákladní dopravu. V údolí není místo, takže nakonec každá varianta bude víceméně tunelová. Snad to už pochopil i Ing. Kvizda z Masarykovy univerzity, který kdysi proti tunelové variantě psal plytké agitky, aniž by nastínil jiné řešení. Snad ponechání stávajícího stavu? Čili vlaky z "nové" trati z Německa se budou celý den někde štosovat a z Berouna do Prahy a naopak pojedou v noci. Ve dne není kapacita, muselo by se sáhnout na příměstskou dopravu. Takže zboží hurá do kamionů nebo lidi do aut či busů. Další příklad: poměrně významná Příbram a okolí dojíždí do Prahy autobusy a auty. Motoráky Arriva přes Rudnou jsou pravěk mimo časovou realitu.
Po lehké modernizaci useku Příbram - Zdice a tunelu do Prahy by byl vlak významně rychlejší, než auto. Těch synergií i ve vnitrostátní dopravě je dost.
Nemusíte se mnou souhlasit, ale nejdůležitější částí úvah trati do Mnichova by mělo být urychlené řešení úseku Praha-Beroun.
Do 9 let jasně. A kdy bude start toho 9letého termínu. Za tu dobu tu ani nevyřídí stavební povolení.
Vtip! Do devíti let - OK ALE OD KDY do devíti let?
Normální postup v civilizovaných zemích. Propustná výkonnost se nejdřív zvyšuje volbou vhodné dopravní technologie a zabezpečovacího zařízení, pak se prodlužují zhlaví, a až nakonec se přidává druhá kolej. Dráha si na sebe musí vydělat.