Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nehody nezavinil systém, šlo o lidské chyby, tvrdí vedení Českých drah

Národní dopravce po nehodách z posledních týdnů změní systém přípravy strojvedoucích a více se zaměří na praktickou část. Pro tyto účely podnik nasadí dva železniční trenažéry. Společně s ministerstvem dopravy prosazují České dráhy zavedení systému, který by odhalil, jestli strojvůdci během povinného odpočinku nejezdí pro konkurenci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Pořád se to bude svádět na ježdění u více dopravců? Jsem strojvedoucí a v okolí znám jen jediného člověka co jezdí pro dva dopravce. Nikdo z novinářů už nenapíše, že strojvedoucí jde do práce i na 30 hodin. S přerušením 6 hodin na nocležně ( než se najíte, Vysprchujete a než se dostanete do postele tak vám zbývá na spánek reálně méně). Noční směna co končí v 11 dopoledne. A mohl bych toho napsat ještě více... Ale budeme že strojvedoucích dělat blbce co si místo práce hrajou na mobilu že? Vždyť je to jednodušší než si přiznat, že problém je úplně v něčem jiném.

0 0
možnosti
RN

Jisteze jde o systemovou chybu! Jinak by pan z ministerstva nekolikrat neopakoval, ze se o systemovou chybu nejedna.

1 0
možnosti
JK

Když jsem jezdil za socíku na tramvaji, tak nás celkem pravidelně kontrolovali v civilu jako pasažéři instruktoři jízdy. Ani kovaný komunista mne nedokázal přinutit jezdit nějaké přesčasy, protože jsem to vždy odmítl kvůli únavě; a že jsem byl na koberečku každou chvíli... Po pěti letech jsem šel raději pryč.

0 0
možnosti
DA

zase jen řečičky... Problém setrvává již několik roků. V roce 2017 došlo ke 127 projetí návěstidel zakazujících jízdu. Už tehdy mluvčí správy železniční dopravy řekl, že budou monitorovat dodržování přestávek strojvedoucích, aby se vyloučilo jejich ježdění pro více dopravců (viz. pořad POZOR VLAK 61 na youtube.com).

Domnívám se, že se jedná o neprofisonalitu vedení dopravních společností, nejen ČD, kdy společnost vede vyštudovaný ekonom, kterému jde hlavně o zisk.

Dřív se na vedoucí místa museli lidé propracovat takříkajíc od píky, se znalostí dopravní problematiky. Kdoví jestli vůbec Ti dnešní někdy jeli vlakem. Než se člověk stal strojvedoucím, tak musel projít dílnami, pak působit jako topič a pomocník strojvedoucích. Po složení zkoušek pracoval nejdřív na posunu, pak nákl. vlacích, než se dostal na osobní a posléze rychlíkovou dopravu, Pomocník strojvedoucího/topič kontroloval strojvedoucího a vzájemně si potvrzovali návěst na návěstidle. Tato praxe se převedla i na motorové lokomotivy, kde na stanovišti jezdil pomocník strojvedoucího. Z důvodu úspory pracovních sil se tato funkce zrušila. Rovněž vlakvedoucí měl za povinnost kontrolovat návěsti a při případném projetí návěsti měl zastavit pomocí záchrané brzdy. Tato vzájemná kontrola chybí a není nahrazena všude odpovídajícímu zabezpečení - aut. zastavení vlaku po projetí.

Dnes? V rámci úspor jezdí strojvedoucí sám, má víc povinností a pro nedostatek lidí jej komandující rozepisuje na další vlak, že nemá čas se zregenerovat. Starší generace strojvedoucích odchází do důchodu. Noví strojvedoucí jsou většinou rychlokvašky, kteří nemají dostatečnou praxi a postrádají stavovskou hrdost. Jen za peníze prodávají svoji práci/čas zaměstnavateli. A "úspory" dalších provozních pracovníků jsou naí samostatnou kapitolu. Hlavně, že mají ve vedení "manažerské platy" a za nekvalitní práci "zlaté padáky".

4 0
možnosti
LP

nejhorší je, že jako všude pracují "nekvalifikovaní lidé", absolventi SŠ různého zaměření jenom, ne dopravní učiliště nebo průmyslovka, takže tomu houby rozumí, s mašinkami si hráli tak v mateřské škole a to k práci na železnici nestačí!!.

0 0
možnosti
OU
LW

U autobusů je řidič nucen být ve střehu, jinak to pošle do příkopu, kdežto u vlaku může být problém s udržením pozornosti.

1 0
možnosti
ZM

No pamatuju dobu, kdy na těhle panťácích jezdili strojvedoucí dva.Ale ono se musí šetřit pro vrchnost, aby bylo z čeho platit darmožrouty a potom odměny top managerů.A takhle dráhy kumulovali funkce snad ve všech oborech mimo kanceláře.

4 0
možnosti
RM

Tak nehody zcela jistě a jednoznačně zavinil systém, který umožnil, vznik lidské chyby. Je načase rozprášit současné vedení ČD.

1 0
možnosti
PS

Na toto upozorňuji už delší dobu - pokud jediná lidská chyba může zavinit tragédii, je systém špatně nastaven.

Situace na železnici je horší než na silnici - srážce aut se může protijedoucí auto vyhnout, vlak ale nikam neuhne.

0 0
možnosti
MZ

Kdyz mi da Tok 30 tisic, tak mu za tyden vyvinu aplikaci pro centralni evidenci VSECH jizd strojvudcu vcetne systemu na vyhodnocovani (dostane to vcetne zdrojaku).

Za dalsi 12 tis. Rocne mu to budu provozovat.

Pak uz jen staci zakon, ktery prikaze provozovatelum data zadavat a nastavi limity pro strojvudce.

Za 6 mesicu to muze bezet.

2 3
možnosti
OU
DD

Soudruzi to maj systémově v cajku. Ale nejsou lidi..

0 0
možnosti
MZ

Bude Tok take merit rychlost a kontrolovat parkovani?

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!