- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sám mám Opencard a mám ji v pouzdře. Budu ji muset vždy vytahovat a ošoupávat při zakládání do pouzdra Ropid? Můj synek (8 let) ji má též (hezky v pouzdře v aktovce). Bude-li ji muset vytahovat (i když zatím sám nejezdí), tak kartičko - PÁ, PÁ. Mám tetu (mimopražskou, >70let) a druhého synka (<6 let) - kudy vejdou do metra, když platit nemusí? Bude-li speciální zóna, kudy takoví cestující budou moci projít, co zabrání černým pasažérům a bezdomovcům tuto zónu též nevyužít? A co když spěchám (přijedu nějakou třístovkou na metro a vím, že mi právě za chvíli jede metrro, kterým stihnu další spoj, nestihnu-li jej, 20 minut v ...)? Teď to lze stihnout, co pak? Budou turnikety na kočárky? Na kola? A co lístky (papírové) do tramvaje či busu? Budou muset být elektronické? A co lístek zakoupený mimo Prahu pro nejen dojezd do Prahy, ale i pro jízdu po Praze (např. Kralupy -> Praha -> Zličín)? Co nedávno zavedené SMS jízdenky? A tak bych mohl vesvých dotazech pokračovat. Zodpoví mi je někdo?
pokud bude system na bezdotykove bazi tak staci jen na par centimetru prilozit pouzdro, kabelku ci tasku a system se s kartou ve vasem zavazadle zkontaktuje sam...
Návratnost 5 let, to si jako někdo vážně myslí, že za pět let se vybere na černých pasažérech v metru takovej balík?
To vše ve chvíli kdy DP nemá peníze ani na opravu kolejí - TUNEL jak víno, ale jinak už se těšim na jejich zavedení. Budu se do metra chodit dívat, myslím, že to bude lepší zábava než v televizi
Nedovedu si představit systém, který umí číst papírové jízdenky, openkarty, sms jízdenky, papírové kupony. Jak turniket propustí psa, zavazadlo? A co přeprava osob, kteří cestují bezplatně - důchodci, ZTP, poslanci? Při tom všem a prostorových podmínkách ve vestibulech se musí tvořit fronty zcela určitě. A i tak za turnikety musí být revizoři. Takový bezdomovcec zcela jistě rád vyžebrá 26 korun, aby mohl nerušeně vyspávat ve vlacích. A nakonec je tu ještě infrastruktura, je třeba natáhnout stovky kilomerů nových kabelů, aby byly turnikety schopné mezi sebou komunikovat a věděly například, že cestující jede pouze 5 stanic a nikoli více, tedy jede za korun 18. Úspora? Dle mé úvahy neexistuje a myslím si, že pokud se rapidně nesníží komfort cestování pražského metra, je to i technicky nemožné. A o pohodlí, rychlost tu jde především, jinak všichni jezdíme auty.
i když spoustu věcí si myslím, že turnikety zvládnou, jedno se nezvládne zcela určitě - finance. Myslím, že je to docela vysoká cena za vyhnání ČP z metra (to zdůrazňuji, protože to neznamená, že si ČP koupí jízdenku a metrem pojede), věděl bych o daleko levnějším řešení a nepotřeboval bych na to ani žádnou studii.
Jízdné se bude zvyšovat.
pokazde vyberat nakou kartu zdrzovat se.. mame 5 turniketu ve skole a staci kdyz tam prijede 20 lidi a brzdi to docela..
uvidite ty fronty hlavne na ipaku, kacerove a podobne kdyz najdenou autobus nebo tam tram vysype 100lidi uz jednou se to rusilo snad ne?
Zkus Nekdy Hongkongsky metro kde jsou vetsi navaly a zadne fronty se netvori. Bud predplacena Octopus karta kde je 20% sleva na jizdne nebo karta na individualni jizdu. Jizdne podle vzdalenosti. System tak osvedceny ze ho zavedli v Shanghaji mam dojem ze v Pekingu to funguje taky tak. Octopus karta tez funguje jako elektronicka penezenka, da se s ni platit v mnoha obchodech, v Shanghaji se da platit tou kartou i Taxi, autobusy, Mcdonalds atd. Super system, doufam ze v Praze chteji zavest tento system ze to neni jen nejaky tunel na finance
nebude moct do metra vlézt kdokoliv, myslím že dobrý nápad. Třeba metro v Londýně má taky turnikety a problémy při odbavení to nezpůsobuje
Proboha, na co tendr, když tam vždycky jezdily elektrické soupravy, a parní lokomotiva by příliš čoudila!!!
Konečně rozumný nápad, který dříve fungoval. Jaký Kocourkov to může napsat jen černý pasažér, jaký chaos chce to jen ukázněnost taky se u nás lidi naučili stát na eskálátoru vpravo jen jim do déle trvalo.
V Anglii to funguje bez chyby je tam daleko více lidí než u nás.
.."taky se u nás lidi naučili stát na eskálátoru vpravo".. to jako myslis to ze misto aby se vsichni radili ve dvojstupu a nahoru najdenou vyjelo 2x tolik lidi tak se dole tvori fronta protoze eskalator je vytizeny z 54%? (ty 4% jsou ti co pospichaji "vlevo" nahoru) -to by me zajimalo kde lidi TAKOVOU KRAVINU NAUCIL...
A co lidi? Jak je vidět, tak to nikomu asi nevadí. Už se těším na ten zmatek před turnikety. Starší si určitě s " libostí " vzpomenou na doby nedávno minulé. Kocourkov jako vyšitej. S velkou slávou objevíme ameriku, když turnikety v metru už jednou byly a všichni si jistě pamatujeme na zmatek a chaos před nimi v dopravní špičce především.. Kdopak si na tom tendru namastí kapsu soudruzi
Kritizovat umíme, že......