- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na letiště jedině pozemní dráhu. Takže vlak!
Teda stanici Praha-Vystaviste bych nestavel, k cemu? Na Bubny je to 10min. pesky, nebo dve zastavky tramvaji od Strosse...?
Ještěže trať na Kolín stavěl ještě císařpán, jinak bychom taky chodili, brečeli a nic neměli. Takhle má alespoň východní část Prahy celkem slušné železniční spojení.
Na letiště mělo dávno jet metro, lidi se do něj vejdou - stejně teď musí na Veleslavín, vynést kufry nahoru a nacpat se do 119. V metru je to OK, slabý článek je ten přestup na pevném schodišti a ještě k tomu na autobus, co se tam hrká dalších 15 minut.
Na Dlouhé míli mohl být velký terminál veškeré dopravy, busy, vlaky, P+R parkoviště, letiště. Néééé, metro končí v zadeli, parkoviště nikde, všude modrý mor a jednokolejka jak za CK monarchie. Auta tak jezdí předraženým tunelem přes celé město, což zdejší ale radní tak překvapilo, že dokonce čas od času prudí s jeho uzavřením nebo omezením. Prostě poslední 4 roky je to Kocourkov v Krndou v čele.
Stávající vedení Prahy je nejhorší za dobu existence pražského magistrátu, nedělá vůbec nic.
Ale na letiště není nutné jet jen přes Veleslavín - pokud dojedete Bčkem na Zličín, tak autobus na letiště jede kratší dobu a zmnoha částí je to jednodušší.
A protažení metra - jedno jestli Bčka ze Zličína nebo Ačka z Motola by bylo nejen rychlejší a levnější, ale také jednodušší než tunely. Původně navržené protažení Ačka z Motola přes Řepy je naprosto logické, stejně tak by nebyl problém vést venkem a nadjezdy (ty se staví líp než tunely) linku B ze Zličína (další stanice Letiště - tak jak to je v Londýně na Heathrow). A za 3 roky by bylo hotovo.
Až Praha 6 bude chtít koleje na letiště, tak budou, dřív ne. Praha 6 a posléze zástupci šestky ne vedení magistrátu blokovali jakoukoli výstavbu hvězdnými plány na metro na letiště - to byl pouze manévr, jak nepostavit relativně jednoduché řešení - koleje, které se nabízelo. A právě vedení magistrátu (a to i to současné) je důvodem, proč se nestaví.
ano, jednoduché řešení. Prostě vybouráme půlku Prahy 6 a budeme tomu říkat, jak je to levný a elegantní. Hádám, že jste na P6 nikdy nebyl a nejspíše ani nikdy v Praze jinak byste takovou blbost nikdy nenapsal. Netuším, jak byste třeba v místech, kde je ulice "u trati" chtěl nacpat druhou kolej, když tam už nynější vlak projíždí pár desítek centrimetrů od zástavby.
Ale tak aspoň jste ukázal, že jste odborník. Vás by chtěl mít každý ve firmě.
taxi lobby. co jiného za tím může být. vždyť "něco jako vlak" na letiště je tak jednoduché - celá evropská, resp její tramvajový pás, nadzemka nad evropskou, odbočka z kolejové trati....jenže někdo zjevně mastí kapsu z taxíků
Ale tu zadní část na Kladno mimo Prahu, která stejně pokud chápu má být celkem v původní stopě a která teda má být bohužel jen na cca 120 km/h, by podle mě mohli dělat dřív. Stejně se jim to podle mě do té doby rozpadne. Třeba to nakonec dopadne, že se opraví v Praze současná jednokolejná trať v původní stopě a bude klid :-)
já nevím pražské letiště je kousek od centra,bus AE je z hlaváku na letišti za 30-35 minu - na co vlak ..
Kvůli Kladnu. Je ostuda, že do největšího středočeského města vede neelektrifikovaná jednokolejka a většina dojíždějících tak jezdí po silnicích skrz Prahu 6.
Nic nebude. Naši úředníci ty peníze prostě prožerou.
Tak za 30 let při dobré konstelaci hvězd by to být mohlo...