- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čtu a žasnu. Tolik chytrých na hromadě. Prosím, zde data k úvaze: a) ve spádové oblasti letiště Brno (což je velmi zhruba oblast v ČR vymezená 90 min. izochronou dostupnosti) se za rok (03/2010-03/2011) realizovalo cca 1.500.000 O/D letů v rámci Evropy i zámoří, a to pouze přes rezervační systémy prodejců letenek - to je velmi konzervativní údaj, vezmeme li v úvahu, že mnohé letenky kupované z Brna mají "point of sales" Praha, b) skoro 80% těchto letů nebylo realizováno z/do brněnského letiště, c) nasazení 1 letadla typu B737 3 x týdně znamená cca 90.000-100.000 O/D pasažérů ročně
Závěry?:
1. Fakta a)-c) nelze ignorovat, ledaže jsem ignorant z podstaty, z čehož podezírám mnohé diskutující
2. Nevím, jak to ČSA dělaly, že byly i v takovém tržním prostředí schopny na lince Praha-Brno-Praha vykázat ztrátu, což , jak uvedly ČSA, vedlo k uzavření linky v 11/2010.
3. Lufthansa to vidí a chvěje se štěstím. Takový trh ji za chvíli padne do klína a oni ještě nevydali jediné EUR na marketing
To je ale překvápko, že než jet na letiště v Brně 2 hodiny před letem je lepší dojet rovnou do Prahy..:) Ekonomický nesmysl to byl od začátku, jen by mě zajímalo kolik veřejných peněz na tento nesmyslný projekt bylo vyhozeno..
A na té Ruzini tě odbaví na počkání, nebo co mají vlastně znamenat ty "2 hodiny před startem"?
Tak mě nějak přijde, že někteří diktující jsou nesoudně arogantní. Dotace leteckých spojení ze strany města a kraje. Tak, a nyní znáte dlouholeté hospodaření ČSA a Letiště Praha? Kdo tiskne ty mega peněz a kdo je platí? Tyto dvě společnosti stály všechny občany, a to celé ČR na daních toliká, aniž by si jejich služby vůbec využívali. Kdyby takové dotace na poměr přepravených osob mělo Letiště Brno a jedna jediná upocená linka ČSA v jiném letovém řádu, může letiště Brno fungovat 50 let. České aerolinie loni hospodařily se ztrátou 397 milionů korun. Výsledek je o 99 milionů lepší než v roce 2005. Nově: 4. květen 2011 – ČSA loni zabředly do téměř čtyřmiliardové ztráty. Kdo to zaplatí? My všichni.
ČSA před krachem zachránila nevratná půjčka ve výši 2,5 miliardy a prodeje vlastního majetku.
pro normalne uvazujici rikam ad1/ jiz davno mel byt mezi prahou a brnem vybudovan rychly zeleznicni koridor, za 20 let se mohl postavit 3x ad2/ potom by nikdo nemusel premyslet nad nesmyslem, jako je letiste brno ad3/ csa nejsou schopne ukocirovat ani tuzemskou leteckou dopravu, zrusit pokud ne rovnou odpovedne za totalni likvidaci teto firmy zavrit!
A dálnice mohla mít také 6 proudů v každém směru, kdyby se tu nekradlo... Trochu přeháním, tolik proudů by se tam nevešlo, ale i tak... Když už, tak rychlodráhu do Brna a dál do Vídně a Blavy - jenže by to stálo tolik... byly by to vyhozené peníze...
výletní parník, vyroben v 50. letech!!!
Nezlobte se na mě, ale nikdo normální z Brna nebude létat z Prahy (jízda po D1 je sázkou do loterie, nehorázné ceny na pražské letišti, dostupnost letů.....) a už vúbec ne spojení 1 x denně v nevyhovujících časech. Pokud si takto představitelé města a kraje představují, že se do Brna pohrnou ti zahraniční vědci, asi neví o čem mluví... Brno potřebuje komfortní spojení s nějakým významným evropským letištěm s širokou nabídkou přestupů anebo rychlovlak na letiště do Vídně.
To spojení z Prahy do Brna nestálo za nic už dřív. On je problém trochu s rotacema letadel. Pro Brňáky by bylo ideální odlet v cca v 5.45, aby se v PRG stíhala ranní odletová vlna a pak zpět večer po 21h, aby se člověk mohl rozumně vrátit. K tomu dobrá cenová politika. Přímý vlak na letiště do Vídně je v úvahách ČD už dlouho, ale trochu to naráží na osobní vazby s LP
Jinak je zajímavé jak se rozjíždí trh s kompenzacemi za zpoždění nebo zrušení letu. Už i v ČR je firma, která se tím zabývá http://www.click2claim.eu. Reklamoval jsem přes ně let s Austrian Arlines (zpoždění 8h z techchnikých důvodu) a dostal jsem 400,- Euro kompenzaci. Potěšilo
Hlavní problém je, že v Brně není žádný síťový dopravce. Nízkonákladovky neumožňují lety s přestupem, takže se s nimi nedá letět nikam dál. Nedostanu se tedy z Brna ani do Paříže, ani do Madridu, Marseilles atd. Vídeň je hezká, ale pro obchodní cesty je to zbytečná komplikace. Denní cestu do Madridu lze sice zvládnout, ale znamená to vyjíždět z Brna ve 3 ráno a vrátit se po půlnoci. Lety do Brna byly super, na dvoudenní cestu člověk potřeboval jen jeden nocleh v místě podbytu a ráno byl na letišti z domu za 15 min.
No jo....ale Brno je male mestecko...Praha neni zase o moc vetsi a to jsou limitujici faktory na to, aby se z tech letist stalo vyznamnejsi prestupiste nekam....bohuzel.