Diskuze

Elektrická auta dobývají Norsko. Prodalo se jich víc než těch klasických

Norsko získalo prvenství v celosvětovém závodu, který se snaží ukončit prodej naftových a plynových vozidel. Severská země má ambiciózní cíl - do roku 2025 chce zvýšit ceny automobilů, které znečišťují ovzduší. A to natolik, aby si lidé rozmysleli jejich nákup a raději dali přednost elektrickému nebo hybridnímu vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Teslu drzi pri zivote dotace do firmy vladni dotace pri porizeni vozu a cerpane obrovske uvery. I tak je

tesne pred bankrotem. Jsem zvedavy jak budou nadseni az nebudou v Norsku mit dily a servis

1 0
možnosti
MK

Hele autore, ty jsi sedmilhář. u těch co nelžou se čtenáři dočtou, že samozřejmě norové kupovali elektromobily, ale ne díky této 150let staré technologii, ale díky obrovským daním a dotacím vypláceným zelenými fanatiky. Zároveň už začala vážná krize distribuční sítě elektřiny.

1 1
možnosti
JS

sedmilhář jsi ty, Norové nekupují 150 let starou technologii. To bys zrovna mohl tvrdit, že jezdíš něčím co má původ v technologii staré cca 2 tisíce let....

0 1
možnosti
RN

Tak není problém, aby se prodalo nejvíc aut třeba na parní pohon ;-D

Stačí dostatečný počet daní, poplatků, příplatků a naopak zvýhodnění, odpustků

Ta zpráva je na úrovni toho, že v Arábii je benzín levnější než voda

4 2
možnosti
DP

Do roku 2025 Norsko nechce zvedat ceny fosilních aut, ty ceny už mají pro klasická auta vysoká kvůli zákonům a daním které tam jsou už dlouho. Do roku 2025 chtějí být " zelenou zemí " a chtějí aby do tohoto roku byla auta na " zelené pohony ". Překroucený cíl pisálkem iDnes. Ono to takhle zní víc bulvárně...

" Norská ambice je poháněna štědrými daňovými škrty a pobídkami, jako je bezplatné a dotované parkování, zpoplatnění a využívání zpoplatněných silnic."

No spíš je to o tom, že lidé s EV auty mají zatím grátis nabíjení. Dotované parkování? hahaha ne.

0 0
možnosti
FN

Podívejte jaké jsou platy v Norsku (které není v EU(:

https://goo.gl/Bw3jjQ

Až zde budou také takové platy, tak si lidi můžou hrát......

0 3
možnosti
MB

...a co životní náklady? Rozdíly jsou, ale ne tak dechberoucí...

3 0
možnosti
TK

Nedává moc smysl to obhajovat snahou o zastavení klimatických změn a současně mohutně těžit a prodávat ropu a plyn, protože pokud jde o klimatické změny a tedy produkci CO2, tak je prakticky jedno, v které části světa se vyprodukuje.

Jenže bez ropy by se mohli tak ledá pást soby a losy a cpát ryby do konzerv.

3 0
možnosti
MS

99% elekricke enegrie pochazi v Norsku z hydroelektraren. Rybolov hraje vyznamou roli v ekonomice Norska.

2 0
možnosti
MB

Trochu OT: Veľmi sa mi páči argument: "Rýchlonabíjacie stanice dobijú auto len za 40minút". Nedávno som musel čakať cca 15 min na uvoľnenie klasického stojanu na benzín a už to som bol nervózny ako pes, kedže som bol v menšom časovom strese.

1 0
možnosti
VO

V11í96t 29O25ž54a60n36a

5. 1. 2018 10:12

Je rozdíl čekat a nemoct odejít, protože by mě někdo předběhnul, a nabíjet a přitom si klidně zajít na svačinku nebo na WC.

0 0
možnosti
MG

Klid, je to zase fake news. Lez hned v titulku. Nejde o elektricka auta, ale o souhrn hybridnich a elektrickych. Ty hybridni maji proste jeden nebo dva elektromotory ke zvyseni vykonu a akcelerace a k tomu mensi druhou baterii, kterou lze v garazi dobijet. Vetsina aut u nas jezdi s mensi spotrebou, jen trochu lineji a bez te doplnkove techniky.

5 3
možnosti
JS

a není to náhodou v článku tak nějak uvedeno?

2 1
možnosti
PJ

P44e41t26r 73J31a70r82o49š

4. 1. 2018 23:30

A kde jim do toho vyrobi elektrinu? Nekde za hranicema v uhelne , ci jaderne elektrarne, ze?

Druha vec je, ze jsem celkem zvedavy, jak budou baterie snaset mrazive klima. Budou dotace i na recyklaci baterii?

2 6
možnosti
DH

D84e54n38i49s 11H70u26m79l

4. 1. 2018 23:34

No tak Norsko s tím problém nemá, ale těch pár milionů co tam žije je z hlediska světa jen flusnutí do oceánu

0 0
možnosti