- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teslu drzi pri zivote dotace do firmy vladni dotace pri porizeni vozu a cerpane obrovske uvery. I tak je
tesne pred bankrotem. Jsem zvedavy jak budou nadseni az nebudou v Norsku mit dily a servis
Hele autore, ty jsi sedmilhář. u těch co nelžou se čtenáři dočtou, že samozřejmě norové kupovali elektromobily, ale ne díky této 150let staré technologii, ale díky obrovským daním a dotacím vypláceným zelenými fanatiky. Zároveň už začala vážná krize distribuční sítě elektřiny.
sedmilhář jsi ty, Norové nekupují 150 let starou technologii. To bys zrovna mohl tvrdit, že jezdíš něčím co má původ v technologii staré cca 2 tisíce let....
Jeden z mnoha článků, že je to trochu jinak.
Tak není problém, aby se prodalo nejvíc aut třeba na parní pohon
Stačí dostatečný počet daní, poplatků, příplatků a naopak zvýhodnění, odpustků
Ta zpráva je na úrovni toho, že v Arábii je benzín levnější než voda
Do roku 2025 Norsko nechce zvedat ceny fosilních aut, ty ceny už mají pro klasická auta vysoká kvůli zákonům a daním které tam jsou už dlouho. Do roku 2025 chtějí být " zelenou zemí " a chtějí aby do tohoto roku byla auta na " zelené pohony ". Překroucený cíl pisálkem iDnes. Ono to takhle zní víc bulvárně...
" Norská ambice je poháněna štědrými daňovými škrty a pobídkami, jako je bezplatné a dotované parkování, zpoplatnění a využívání zpoplatněných silnic."
No spíš je to o tom, že lidé s EV auty mají zatím grátis nabíjení. Dotované parkování? hahaha ne.
Podívejte jaké jsou platy v Norsku (které není v EU(:
Až zde budou také takové platy, tak si lidi můžou hrát......
...a co životní náklady? Rozdíly jsou, ale ne tak dechberoucí...
Nedává moc smysl to obhajovat snahou o zastavení klimatických změn a současně mohutně těžit a prodávat ropu a plyn, protože pokud jde o klimatické změny a tedy produkci CO2, tak je prakticky jedno, v které části světa se vyprodukuje.
Jenže bez ropy by se mohli tak ledá pást soby a losy a cpát ryby do konzerv.
99% elekricke enegrie pochazi v Norsku z hydroelektraren. Rybolov hraje vyznamou roli v ekonomice Norska.
Trochu OT: Veľmi sa mi páči argument: "Rýchlonabíjacie stanice dobijú auto len za 40minút". Nedávno som musel čakať cca 15 min na uvoľnenie klasického stojanu na benzín a už to som bol nervózny ako pes, kedže som bol v menšom časovom strese.
Je rozdíl čekat a nemoct odejít, protože by mě někdo předběhnul, a nabíjet a přitom si klidně zajít na svačinku nebo na WC.
Klid, je to zase fake news. Lez hned v titulku. Nejde o elektricka auta, ale o souhrn hybridnich a elektrickych. Ty hybridni maji proste jeden nebo dva elektromotory ke zvyseni vykonu a akcelerace a k tomu mensi druhou baterii, kterou lze v garazi dobijet. Vetsina aut u nas jezdi s mensi spotrebou, jen trochu lineji a bez te doplnkove techniky.
a není to náhodou v článku tak nějak uvedeno?
A kde jim do toho vyrobi elektrinu? Nekde za hranicema v uhelne , ci jaderne elektrarne, ze?
Druha vec je, ze jsem celkem zvedavy, jak budou baterie snaset mrazive klima. Budou dotace i na recyklaci baterii?
No tak Norsko s tím problém nemá, ale těch pár milionů co tam žije je z hlediska světa jen flusnutí do oceánu