- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle zprávy neziskové organizace Transport & Enviroment vypouštějí luxusní výletní lodě do ovzduší o řád větší množství škodlivých oxidů síry než všechna osobní auta na evropských silnicích
Tak proto přikazuje neustále omezovat emise výfukových plynů z aut pod technické možnosti...
Jak dlouho se to nabíjí? Týden? Na třicet kilometrů celkem vtip. Jo, a před týdnem spadlo první letadlo na baterky. Řídil ho sám ředitel firmy, která má tyto letadla vyrábět. Ehm. Mimochodem, všechny rostliny světa potřebují k životu CO2, tak jim prosím vás něco nechte na přežití!
Jak chudinky žily bez uhlíku vázaného ve fosilních palivech ty miliony let?
Nabíjí se to týden? Na třicet kilometrů celkem vtip. Jo, a před týden spadlo první letadlo na baterky, při svém prvním předváděcím letu. Řídil ho sám ředitel firmy, která má tyto letadla vyrábět. Ehm.. Ehm. Co2 potřebují všechny rostliny světa, tak jim ale sakra něco musíme nechat na život, nebo ne???
Když to střelím od boku (bez dohledání čísel):
* přeměna fosilní energie (plyn...) na elektrickou = účinnost tak 80 % (včetně strát na dopravu),
* nabíjení baterií = účinnost tak 85 %.
* přeměna elektrické energie na "mechanickou" = účinnost tak 85 %,
tedy celkem nějakých 58 %, čili je potřeba 1.73 krát více energie, než kolik se využije, přičemž kromě skleníkového plynu ještě skoro půlka padne přímo na "výrobu tepla".
"ztrát" - odpusťte mi ten překlep, prosím
Taky jsem měl loď na baterky, ale to už je dávno. Tenkrát "frčely" ploché 4,5 V :-)))
konecne se nekdo venuje lodim...... ktere vypousteji nasobne vice skodlivin nez auta.
Auta klidne mohou na fosilni paliva jeste dlouho jezdit pokud se podari snizit a zamezit zbytecne preprave lodemi.
No ale skodliviny uprostred oceanu jaksi "skodi" mene nez skodliviny v centru mesta ze, a ted hadejte kde najdete vice aut, a kde najdete vice zaoceanskych lodi...
Všude se píše, že ty akumulátory v elektromobilech se recyklují.
Mám jeden skromný dotaz.
Znáte nějakou firmu, co provádí recyklaci akumulátorů (nikoli olověných) z elektromobilů, el. kol a koloběžek?
Co jsem se já snažil o tomto tématu zjistit, tak bylo pouze to, že se použité akumulátory vozí do Číny, kde se zatím uskladňují, ale použitelná technologie recyklace zetím neexistuje.
Recyklaci baterek z elektromobilu logicky dneska nikdo nedela, protoze by nemel co recyklovat.... jinak technologie recyklace pochopielne existuje, jen nedava ekonomicky smysl stavet nejake obri recyklacni fabriky, ktere budou napred 10 let stat bez prace a pak jim budou postupne nabihat prvni vyrazene baterky
Při první bouři budou nastartované remorkéry na prokletý mazut čekat kdy vyrazí na záchrannou misi. To vypadá, že moc prostoru k manévrování kapacita baterek neposkytne. Btw. při tomhle brutálním rychlonabíjení je budou měnit co chvíli.
Vzhledem k dosahu by to chtělo zauvažovat jestli nad tou vodou nepostavit troleje.
Proc? Ono spousta trajektu jezdi doslova par kilometru z pobrezi na ostrov - predpokladam ze na takovou trasu ho nasazuji.....