Diskuze

Většina evropských peněz pro dráhy poteče do betonu

Peníze z Evropského fondu obnovy půjdou pouze do betonu, stěžují si železniční dopravci. Množství peněz, které si z půjčky na oživení hospodářství jednotlivých zemí po pandemii ukousne odvětví dopravy, se proti původním odhadům výrazně smrsklo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J57i46ř83í 50P40a17u97l

16. 4. 2021 8:23

Ano, ale bude to High-tech beton a rovnez High-tech rozhledny a cyklisticke stezky.

1 0
možnosti

Jsem jen zvědavá zda konečně je v plánu elektrifikace Ostrava - Frýdek-Místek, mluví se o tom co jsem byla na škole, jsem zvědavá zda se dočkám aspoň na důchod :-D

1 1
možnosti

RegioJet dotace na nová vozidla nechce, ojetin už má dost a není žádoucí aby se v Evropě velkém vyřazovala další vozidla, která by zamířila na české koleje. Navíc není žádoucí aby nová vozidla nakupoval objednavatel dopravy (typicky Jihomoravský kraj) a ty pak půjčoval dopravci, protože vždy se najde konkurence které dokáže na lidech ušetřit o korunu víc a tak být levnější.

1 2
možnosti

Silnější pes 'získá víc'. Vítejte v kapitalismu.

1 0
možnosti

Cestujícího zajímá, v čem se veze, protože to je nejvíc vidět. Určitě by se takový cestující v moderním voze divil, že jeho vlaková cesta je ještě dnes v některých případech zabezpečena systémem, který se používal v dobách Františka Josefa! Tím neříkám, že je ohrožena bezpečnost jeho jízdy, ale zařízení je na konci své morální, kapacitní a fyzické životnosti. Je třeba si uvědomit, že dráha nejsou jen vagóny, ale i "beton".

9 1
možnosti

Centrální stavědlo v Zürichu HB je vybaveno reléovým zabezpečovacím zařízením SpDrs/SBB z roku 1966, které bylo v roce 2014 tzv. ILTISováno, tj. automatické povely pro stavění jízdních cest přicházejí ze stanoviště dispečerů na letišti Klotenu, kteří pouze DOHLÍŽEJÍ na to, jak se automaticky řídí provoz v celé východní části Švýcarska. Toto stavědlo z roku 1966 bylo již od počátku vybaveno systémem pro zastavení vlaku při projetí návěstidla (Signum, resp. ZUB), dnes jsou tam samozřejmě již balízy ETCS úrovně L1. V roce 2016 bylo pod kolejištěm stávajícího nádraží otevřeno nové 4kolejné nádraží Löwenstrasse, vybudované bez většího vlivu na provoz kolejiště na povrchu.

V roce 2019 bylo do Brna hl.n. nasazeno údajně nejmodernější elektronické zabezpezpečovací zařízení, kvůli čemuž byla stanice více než rok téměř uzavřena. Z rozhovoru s ředitelem brněnské pobočky SŽ na ČRo Brno z té doby jsem pochopil, že provoz v Brně hl.n. řídí několik "myšokliků", kteří se nesmí hnout od monitoru, poněvadž když se přiřítí od Židenic vlak, který projede vjezdové návěstidlo, tak se po celém nádraží rozezní nějaké sirény nebo co, a nejméně jeden z těch myšokliků musí skočit na tlačítko "Generální stop", kterým sice možná vypustí vzduch z brzd všem vlakům v okolí Brna, ale v té době už ten dotyčný vlak bude nejspíš kosit lidi na peroně. A ono to tak nějak asi bude. Sice už jsem v Brně hl.n. více než 2 měsíce nebyl, ale už tenkrát tam byly v kolejišti počítače náprav, takže přenos návěstí na lokomotivu neexistuje, a balízy ETCS jsem tam tenkrát také neviděl.

Nemyslíte si, že by bylo vhodné, kdyby nově nasazovaná zabezpečovací zařízení v ČR měla aspoň takové parametry, jaké měla zařízení budovaná v 60. letech jinde? Oni totiž Švýcaři nejsou hloupí, takže to co jim funguje, opatrují jako oko v hlavě, a systematicky to doplňují o nové funkce, takže mají dnes v podstatě nejmodernější zabezečení na světě. Kdyby vyhazovali peníze za bezhlavé drahé modernizace, jako to dělá česká státní správa železnic,

1 1
možnosti

Tak jestli si pražské hlavní nádraží samo nevydělá na prodloužení podchodu a potřebuje dotace, tak je tady něco hodně špatně.

1 8
možnosti

Můžete prosím popsat mechanismus, jak by si hlavní nádraží mělo vydělat na prodloužení podchodu ?

Je snad hlavní nádraží samostatná, podnikající právnická osoba ?

Podobné nesmysly plácali někteří "právně nevzdělaní" jedinci po kontrarevoluci v roce 1989 poukazující na to, jaké tržby na jízdném se na hlavním nádraží realizují a tudíž by "z toho taky měli něco mít" ...

0 0
možnosti

Tam kde teče beton,tam tečou peníze.Tonda Blaník.

11 0
možnosti

Hlavně ty cyklostezky. Ty nám rozhýbou ekonomiku. ;-D

15 0
možnosti