Diskuze

Dálnice přes Český ráj stále vyvolává spory, ve hře jsou tři varianty

Územní plány Turnova i dalších obcí mezi Turnovem a Jičínem musí nadále počítat s koridorem pro budoucí rychlostní trasu. Potvrdili to právníci, na které se obrátili turnovští zastupitelé. Ministerstvo životního prostředí prosadilo i variantu přes Železnobrodsko a ve hře je stále i trasa kolem Mnichova Hradiště.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

e.m.

10. 8. 2011 21:22
ROZHODUJME BEZ LOBISTŮ

CO ROZHODUJE: 1. ekonomika, cena stavby - nerozhodují provozní náklady uživatelů, dálkaři vždy pojedou po nové, místní vždy po staré a je jedno kudy nová půjde

2. životní prostředí - přes Český ráj ne!

3. zásah do pozemkového fondu a zemědělské půdy - zřejmě jižní s ohledem na rovinatost bude optimální

4. nerozhoduje, který kraj to zasáhne - celá republika patří Čechům         .... a našlo by se další ....

MYSLETE MOZKEM ! [>-]

0 0
možnosti
D

dragon.lady

9. 8. 2011 10:39
A víte co? Ať už to konečně postaví

A víte co? Ať už to konečně postaví a nejlépe přes Turnov. Když člověk jede Turnov - Jičín, tak je to v typických hodinách vážně síla, spousta kamionů doplněná autobusy a neskutečným množstvím aut... ta dálnice je potřeba... nemluvě o cyklistech, alespoň já se skoro bojím tudy na kole jet...

0 0
možnosti
E

eric.bIade

9. 8. 2011 0:59
Jedině prostřední (severní) varianta

Jedinou rozumnou variantou je ta prostřední přes Turnov! Superseverní je sice lákavá (z hlediska napojení Železného Brodu a Semil), ale stejně nesmyslná, jako byla severní verze R35 ze Zámrsku do Mohelnice, sice by napojila Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou, ale vzhledem k terénu by stála třikrát tolik, musela by se stavět i doprovodná komunikace a přivedla by dopravu tam, kde je zatím klid.

Jižní varianta je nesmysl - je o 20 kilometrů delší, než ta přes Turnov, takže každý sjede z R35 u Turnova a zase na ní najede u Jíčína. R10 už je docela vytížená i tak, aniž by s ní peážně vedla další komunikace, křižovatky jsou také postaveny na jiný směr a hlavní stavba R35 - obchvat Turnova se postavit musí tak jako tak.

Severní varianta se žádné CHKO nedotkne, protože v místě, kde vede I/35 žádná CHKO není. Tak ať kytičkáři a ekoteroristé nelžou!

Ale prioritami jsou R35 na východ od Hradce, spojení D1 a D11 u Prahy po R1 a dostavba D8.

2 0
možnosti
H

habr

9. 8. 2011 12:36
Re: Jedině prostřední (severní) varianta

20 km na R silnici je otázka 10 minut. Takže kdyby přes Turnov zůstala stávajíci trasa, ryclejší je o těch + 20 km navíc jižně. Ale neznám terén. někdy delší trasa je i levnější protože tam není tolik mostů, terénních převýšení apod.

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

8. 8. 2011 22:03
var MH - Jičín

.. je naprostý nesmysl, vyhozené peníze. Smysl by "jižně" mělo až spojení MB - Jičín nekopírující ovšem současné komunikace. Je to jen otázkou budoucnosti a peněz.  A pokud vím, ke stavbě silnic mají co říci i vojáci. I když ti současní vojáci - nevojáci sotva. :-)

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

8. 8. 2011 21:53
jasná věc

Zodpovědný hospodář musí mít jasno - přes Turnov. Hlavně, aby nezvítězila 4. varianta - nedělat nic. :-)

0 0
možnosti
KN

Trupman

8. 8. 2011 20:08
sever

Varianty jižní a superseverní jsou jen úřednické výmysly, které, pokud by se prosadily, znamenají jediné - nikdy se to nepostaví.

0 0
možnosti
JS

flames828

8. 8. 2011 17:31
...

Jsem za nejjižnější variantu okolo Mnichova Hradiště. I momentálně je to tudy asi nejvýhodnější varianta, sjezd u MH, dále přes Kněžmost na Dolní Bousov, kde najet na I/16. Na trase Lib-HK tudy dosahuju nejlepší čas. Úsek Bousov-Jičín je v pohodě a i ten kousek z M.H. se dá. Nicméně nejpravděpodobnější je nestavění ničeho, intenzity a význam této části R35 jsou v porovnání s úsekem HK-Olm naprosto mizivé.

0 0
možnosti
ZH

feese

8. 8. 2011 12:49
Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí

Nechápu jednu věc - proč nejdeme tou nejlevnější možnou cestou. Tam kde to jde, tak okolo obcí postavit obchvaty a stávající úseky R35 pouze rozšířit. Bavíme-li se o téhle trase, tak dobrým příkladem je Jičín + rozšíření na 4pruh v úseku Jičín - Úlibice. Toto by stálo zlomek ceny nových tras a mnohem méně problémů se schvalováním a výkupy. Jenže to by si asi nikdo nemastil kapsu za prodej pozemků a to to tady jde především.

0 0
možnosti
VK

wenous

8. 8. 2011 13:44
Re: Ta nejjednodušší varianta jako vždy chybí

Jenze v te oblasti je natolik slozity teren, ze to nemusi byt levne reseni i jen z pohledu prosteho rozsireni. Navic proste rozsireni byva casto na pozemky i drazsi - viz D1. Navic ted to vidim kosek od nas jak je to slozity s  D3 a R4. Podle me ale je videt ze ty krajni reseni maji smysl. Ta prostredni varianta nevede nikam, je takova polovicata. Ta superseverni perfektne obslouzi semily a Jablonec. JIzni varianta je dobra pro propojeni prumyslove mlade boleslavi s vychodem zeme. Nevim nakolik je to pak realne ale rychlostka by pak casem mohla pokracovat az smer usti a teplice coz by opet usetrilo prujezdy Prahou a odlehcilo D8.

0 0
možnosti
L

laik1

8. 8. 2011 12:43
Superseverní.

Nejsem odborník abych mohl posoudit vhodnost tras. Zarážející je ale fakt, že silnice pobuřuje tolik lidí a tovární monstrum pískovny přímo v strdci ČR nikomu nevadí. Lidi se ozvou jen když se jedná o jejich okolí. Co je nepálí přímo tak jim nevadí. Viděli jste tu hroznou ránu (pískovnu včetně věží), která je vidět z Trosek a všech vyhlídek.

To vám nevadí? Vadí vám jen to že auta budou jezdit ve vaši blízkosti. Je vůbec nutné novou silnici stavět?

0 0
možnosti
IK

Ikoptak

8. 8. 2011 12:47
Re: Superseverní.

No jo všichni chtěj fajnovou silnici aby všude byli rychle, ale nikdo ji nechce za humny.

0 0
možnosti
RM

Depresivní Robot Marvin

8. 8. 2011 12:12
Tohle může počkat

Tohle klidně může ještě deset, dvacet let počkat. Prioritou je podle mně dálnice Hradec Králové - Olomouc a pak Praha - Tábor - Budějovice. A taky chybějící kus dálnice přes České Středohoří.

0 0
možnosti
H

HuLarus

8. 8. 2011 13:31
Re: Tohle může počkat

D8 přes středohoří je dobrá ukázka toho, jak ŘSD dokáže zpackat přípravu stavby a nestydí se silácky prosazovat svůj názor. Jestli se má trasa R35 Turnov - Jičín dělat stejně, tak se tam asi připojím k protestům. Jinak proti potřebě dálnic nic nemám, ale v cenných územích se musí dělat citlivě. Ta dálnice tu bude ještě dlouho a jestli nějakej betonář bude primitivně prosazovat necitlivé vedení, jen ať si užívá soudních sporů a blokád.

D3 je zabitá, mezi Prahou a Miličínem se nejbližších patnáct let ani nezačne stavět. Kdyby radši dodělali R4 a I(R)/20 + obchvat Budějovic.

HK - Olomouc by měla být absolutní priorita (ještě před obchvatem Prahy a rekonstrukcí D1), ale je to stejný jako u D3, stavba v nedohlednu.

0 0
možnosti