Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RR

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0 0
možnosti
PK

P95e40t48r 12K76l86a78u11d77a

26. 8. 2016 21:04

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0 0
možnosti
JD

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

1 0
možnosti

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0 2
možnosti
Foto

J57a64n 69V56a93l84a30l46í38k

26. 8. 2016 15:27

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

1 0
možnosti
JC

J39a68n 71C39e92p50e79k

26. 8. 2016 12:44

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0 4
možnosti
MK

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

1 0
možnosti
JJ

J81a38n 29J24e22m40e14l61k85a

26. 8. 2016 10:49

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

2 0
možnosti
JJ

J35a92n 90J87e45m30e70l71k62a

26. 8. 2016 10:53

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0 1
možnosti

J83a31n 47Č95e86k82a55l

26. 8. 2016 10:22

No už aby to bylo!

1 1
možnosti
JK

J63a77k61u62b 78K27o44r36e89c

26. 8. 2016 10:19

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0 0
možnosti
MZ

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

1 1
možnosti
MK

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0 1
možnosti
MZ

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0 0
možnosti
PN

P44e95t41r 14N93o26v35a10k

26. 8. 2016 10:03

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

1 1
možnosti
MZ

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0 0
možnosti
MM

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu

11. května 2024

Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...

Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí

11. května 2024

Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...

Luštil kódy, vyřešil trh. Zemřel Jim Simons, který předčil investiční legendy

10. května 2024  21:16

V pátek zemřel matematik, americký miliardář a průkopník takzvaného kvantitativního investování Jim...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!