- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Boeing to utahne. Airbus tahnou dotace.
v praxi nezalezi co koho tahne, hlavne kdyz tahne.
Osobne nemam favorita, mam obzvlast rad jak B747 Jumbo, tak Airbus A380
Zdravím do Číny
Kupodivu nejsem první, kdo si toho nesmyslu všiml a napsal to...
Nevážená redakce, Chinese Airlines není žádný letecký dopravce! V angličtině, odkud jste tuto zprávu převzali, znamená spojení "Chinese airlines" jen čínské letecké společnosti. Proto je na všech anglických webech to slovo airlines psáno s malým "a". Prostě objednávka je pro zatím nespecifikované dopravce...
V Česku má Airbus k roku 2017 přibližně 150 dodavatelů, jejichž komponenty tvoří součást většiny jeho letadel. Hlavními partnery Airbusu v Česku jsou plzeňská firma Zodiac-Driessen Aerospace CZ vyrábějící kuchyňské moduly do letadel a odpočinkové místnosti pro posádky, Latecoere CZ produkující dveře, brněnský Frentech Aerospace zaměřený na mikroelektroniku a Aero Vodochody s kompozitovými díly
Macronovi zřejmě Tibet nevadí jako našim Pospíšilům a Kalouskům. Kšeft je kšeft.
On Tibet vůbec vadí nejvíc českým neomarxistům.
No a to se na Boeing řítí i další problémy, tentokrát z jeho kosmické divize. SLS má neuvěřitelné zpoždění a vypadá to, že černý petr při hledání viníka nejspíš sedne na Boeing. No a kabina Starliner se také neustále zpožďuje.
Ještě cca před půl rokem jsem četl článek o A320 neo a jeho problémech s vibracemi a s motory, před měsícem zprávy o ukončení výroby A380. Až jsem nabyl dojmu, že Airbus stojí před krachem. Ale přijde jeden velký průšvih Boeningu a vše je koukám úplně jinak. Nevím nevím, co si o tom všem mám vlastně myslet.
V leteckém průmyslu hraje očividně velkou roli spolehlivost a důvěra konečných zákazníků. McDonnell Douglas zkrachoval taky kvůli dvěma nehodám ze stejné příčiny (dveře nákladního prostoru), přičemž jedna z nich skončila šťastně bez lidských obětí, ba prakticky bez zranění. Přitom bylo dotyčné letadlo DC-10 ve své době asi to nejlepší ve vzduchu, ve všech ohledech.
Ta reálná cena bude tak poloviční. Ceníkovou cenu by platilo možná tak nějaké aerotaxi s jedním letadlem, pokud vůbec.
Kamarádit s čínským prezidentem není tak špatné, 300 letadel hned tak neprodáte. Macron, Angela ... jen Zemana nepozvali. Měl by radost.
Tak nějak v diskusi postrádám to samé, co chybí v článku. Letadla A320 se vyrábí v Číně, takže 290 letadel bude vyrobeno doma a těch deset přiletí z Evropy. Jinak název aerolinky neexistuje, ale možná jde o China Airlines.