Obchod Žabka v centru

Obchod Žabka v centru | foto: Žabka

Žabka chce nové zákazníky nalákat službami, nabízí i online nákupy

  • 4
Obchodní síť prodejen Žabka, která od roku 2011 patří pod Tesco, se od prodeje potravin přesouvá i k nabídce služeb. Chce tak rozšířit spektrum svých příjmů. Vyzkouší například nabídku vyzvedávání klíčů nebo poštovní služby.

Žabka za finanční rok, který skončil loni 29. února, vykázala tržby zhruba 1,5 miliardy korun, zisk činil asi 61,7 milionu korun. I ten končící bude podle prognóz generálního manažera Radima Lundy pro franšízové prodejny Žabka příznivý a navzdory koronaviru neskončí ve ztrátě. Zároveň Žabka expanduje i do zahraničí a na konci roku otevřela své první obchody i na Slovensku.  

Síť Žabka v současné době čítá 124 obchodů, které provozuje asi stovka franšízantů a jejich zájem o nové prodejny stále roste. Radim Lunda ho přičítá i současné krizi, kdy řada lidí ztratila práci a hledá bezpečné podnikání, kterým obchod s potravinami podle něj je. Žabka navíc požaduje jen nízké vstupní náklady, které se skládají z nevratného vstupního poplatku deset tisíc korun a vratné jistiny dvacet tisíc korun.  

V loňském roce otevřela společnost 17 nových prodejen, letos plánuje otevřít podobný počet.

Fotogalerie

Většina prodejen se nachází převážně na rušných místech, sídlištích, v blízkosti autobusových a vlakových nádraží, proto i otevírací dobu lokálně přizpůsobuje potřebám zákazníků. 

I když kvůli pandemii v prodejnách podle Lundy nakupuje méně lidí, o čtvrtinu vzrostl jejich průměrný nákup. „Nejvíce trpí obchody v centrech měst, v blízkosti škol a administrativních center,“ dodává.

„V našich prodejnách nabízíme až 2 500 položek, ale zvedl se i počet zákazníků, kteří využívají další služby,“ říká Lunda. Zájem je o placení složenek, doručování balíků, cash back, ale i nákup volně prodejných léků či testy na covid. 

Jako novinku představila společnost ve dvou svých pražských prodejnách teplé pulty, kde má zákazník na výběr několik druhů párků či sendvičů panini. 

Nyní také testuje novou službu „Key to room“ tedy vyzvedávání klíčů, ať už od bytů ke krátkodobým pronájmům nebo sdílených aut a v plánu je i nabídka poštovních služeb v partnerství s Českou poštou.

Žabka také zareagovala na změnu zákaznického chování a začala nabízet online nákupy. Prostřednictvím aplikace Bolt Food mají zákazníci na výběr z přibližně 800 produktů od ovoce, zeleniny, přes pečivo, masné výrobky až po alkoholické nápoje. „Díky této službě jsme schopni dodat objednávku zákazníkovi do třiceti minut, což je pro nás velká devíza,“ říká Radim Lunda.