V internetových nákupech vedou dárky pro muže

  • 2
Internetové nákupy přitom nabírají na síle, před Vánoci rostou o desítky procent. Kupují se CD a DVD disky, hitem letošních Vánoc jsou také MP3 přehrávače. Ty odsunuly do pozadí i mobilní telefony. Podle statistik internetového obchodu Internet Mall tu návštevníci hledají hlavně dárky pro muže.

Nejčastěji se návštěvníci dívají po "dárcích pro tatínka", pak sice následující "dárky pro maminku", pak už ale opět následují dárky pro muže - pro manžela a pro partnera.

"O Vánocích internet přiláká i další lidi, kteří normálně tímto způsobem nenakupují, to by mohlo naznačovat, že tu nakupují ženy víc než jindy," dodal ředitel internetového obchodu InternetSchops Petr Malášek.

Přesto se podle šéfa obchodu Internet Mall Ondřeje Fryce nedá jednoznačně říct, že dárky na internetu hledají ženy častěji.  "Je možné, že v naší vánoční poradně hledají inspiraci i muži, kteří často musí odpovídat na otázku, co vlastně chtějí dostat k Vánocům, vysvětlil Fryc.

Vedou CD a fotoaparáty
Na internetu kupují lidé všechno možné. Jednoznačným hitem jsou ale CD a DVD nosiče.

"Lidé už nemají zájem o klasické videokazety, o to víc se ale kupují CD a DVD disky, ale také knihy," doplnil Malášek.Ty vedou i nad mobilními telefony, které nákupům kralovaly v minulých letech. Podle Fryce z Internet Mollu zažívají svůj boom i digitální fotoaparáty nebo MP3 přehrávače.

Nákupům přes internet přicházejí Češi na chuť
Na čem se ale šéfové internetových obchodů shodují je fakt, že těch, kteří vánoční nákupy vyřizují od svého počítače přibývá.

"Ve srovnání s předchozími lety jsme zaznamenali nárůst o desítky procent. Proti loňsku asi o sedmdesát procent," uvedl Tomáš Kovařík z internetového obchodu Internet Mall. "Teď před Vánoci je rozdíl ještě markantnější," dodal Kovařík.

"Meziroční růst je v posledních třech měsících roku nevídaných 70 sedmdesát procent. V průběhu prvních devíti měsíců roku to bylo v průměru 40 procent," říká Petr Malášek z InternetShops. Růst o desítky procent potrzuje i Tomáš Kovařík z Internet Mall. "Teď před Vánoci je nárůst ještě markantnější," dodal.

Vánoční horečku zažívá internet právě tento týden, protože zákazníci počítají s tím, že budou potřebovat nějaký čas i na doručení zboží.

"Růst nás příjemně překvapuje, ale nezastihl nás nepřipravené takže drtivou většinu vánočních zakázek stíháme v termínu distribuovat k zákazníkům," dodal Petr Malášek.

Průměrný nákup: 10 tisíc
Částky, které Češi při internetových nákupech nechají přitom vůbec malé.

"Naše průměrná objednávka se pohybuje kolem deseti tisíc korun," uvedl Kovařík i Internet Mall.

To je podstatně více, než Češi obvykle utratí. Podle výzkumu společnosti Factum Invenio dá Čech za vánoční dárky průměrně asi polovinu, tedy 5 tisíc korun. - více zde