Mobil tak už nemají pouze tři lidé ze sta. Ještě v prosinci jich bylo šest. Podle této statistiky by tak už měl mobilní telefon v podstatě každý Čech včetně novorozenců.
Ve skutečnosti je vlastníků telefonu o něco méně, protože asi pětina lidí používá více SIM karet.
V každém případě je ale telefonování z pevných linek v Česku na ústupu. Lidé loni provolali z mobilů o desítky minut více než před rokem, zatímco počet pevných linek klesá. Na konci roku jich bylo kolem 3,59 milionů.
Víc než polovinu minut přitom lidé nestráví telefonováním, ale na internetu.
Nejvíc zákazníků, celých 4,28 milionu, využívá služeb Eurotelu. Tomu také přibyl největší počet klientů - 68 tisíc. Nových klientů ale rychle přibývá i nejmenšímu operátorovi Českému mobilu, provozovateli sítě Oskar. Za Eurotelem zůstal v počtu nových klientů o pouhou tisícovku. Počet jeho klientů tak překonal 1,6 milionu.
Třetí mobilní operátor T-Mobile má kolem čtyř milionů klientů, ale ve srovnání s konkurencí mu noví zákazníci přibývají asi polovičním tempem.
T-Mobile měl také i nejnižší průměrný příjem na jednoho zákazníka. Na konci prvního čtvrtletí se tento ukazatel pohyboval kolem 452 korun.
Zákazníci za mobilní služby v prvním čtvrtletí zaplatili přes 16 miliard korun a operátoři dohromady vydělali přes tři miliardy korun.
Noví zákazníci (I.Q.) |
Celkem klientů |
Zisk (I.Q.) |
Příjem na zákazníika | |
Eurotel |
68 000 |
4,28 mil. |
2,0 mld. |
503 Kč |
Český Mobil |
67 000 |
1,61 mil. |
1,04 mld.* |
623 Kč |
T-Mobile |
43 000 |
3,99 mil. ** |
0,16 mld. |
452 Kč |
* firma uvádí pouze provozní zisk
** údaje jsou ke konci 1. čtvrtletí, v polovině dubna firma oznámila překročení čtyřmilionové hranice