- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak konečně kluci německý dosáhli v Čechách na německou minimálku ...
Tak hlavně že nedosahujou taky jejich životních nákladů
"Jaromíre to neděláš dobře s těma sirkama"
Ci si nieco podobne nebudeme hovorit v suvislosti s prehnanou koncentraciu na automobilovy priemysel a Nemecko. Dnes si mastime brucha, vysledok uvidime o niekolko rokov.
To se panečku rozdává, když zastaralý socialistický masový automobilismus je patrně nejvíce dotované odvětví dnešní doby.
Musím říci, že nechápu, proč zaměstnavatel s nejvyššími dělnickými mzdami v zemi ty mzdy vůbec dále zvyšuje.
Nejvyšší? Vždyť berou jen 40 tisíc korun, v průměru.
A bude to ve všech provozech stejné?
Vrchlabí mělo (když se tam ještě vyráběly auta) ve stejných profesích o 5000 menší výplaty než Boleslav.Když jsem se ptal jak je to možné, bylo mi odpovězeno: "Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni chtěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.A v okolí Vrchlabí je menší kulturní vyžití, takže lidi tolik nepotřebují.
Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musí mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.Také tam je větší možnost kulturního vyžití a ti lidi na to musí mít."
Takže toto se děje ve všech firmách, které mají pobočky v různých regionech.A na otázku, proč to není stejné, všude je stejná odpověď: "Tak se přestěhujte tam, kde vám dají víc."
Jelikoz dalsi krize je bliz nez si vetsina mysli, a dopadne tezce predevsim na automobilovy prumysl bude to hodne zkazene odpoledne pro vetsinu zamestnancu "nejvetsiho" zamestnavatele.....