Miniauta jsou rekordně levná. Roste počet vozů pod 200 tisíc korun

  8:59aktualizováno  8:59
Češi si mohou pořídit čím dál víc automobilů za cenu do dvou set tisíc korun. Nabídky jsou kvůli slabému zájmu o auta rekordně nízké. Za relativně malé peníze je možné pořídit například Škodu Fabia, pětidvéřový Aygo od Toyoty nebo Opel Corsa.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

Pod dvousettisícovou hranicí se v současnosti objevuje nejvíce aut v historii a tato kategorie stále kyne. Zatímco v loňském září by se dalo pod 200 tisíc sehnat pět modelů nových vozů, nyní se paleta rozšířila na více než dvacet. Při využití financování úvěrem či leasingem klesají ceny aut i pod hranici 150 000 korun.

"Kategorie vozů do dvou set tisíc prudce roste kvůli tomu, že v uplynulých dvou letech zlevňovaly automobilky především rodinné vozy, díky čemuž rostla kategorie aut do tří set tisíc korun. Malá auta určená hlavně do města ovšem zůstávala ve srovnání s většími modely neporovnatelně drahá. Teď se jejich ceny dostaly na reálnou úroveň," uvedl Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů. Podle něho by se měly slevy projevit už v prodejních statistikách za září.

Nejlevnější auta nabízejí i dražší výrobci

Pod hranici dvou set tisíc se tak dostaly i značky, jejichž vozy patří tradičně k těm dražším. Těsně se pod tuto laťku vejde například základní model tuzemské Škody Fabia, ale i pětidveřový typ Aygo od Toyoty či Opel Corsa. Všechny tyto vozy byly před rokem zhruba o 20 procent dražší. Podobně na tom jsou i další velké značky.

"Zatímco před rokem jsme neměli pod dvě stě tisíc žádné auto a pod třemi sty jsme prodávali jen pět modelů, letos už jsme v obou kategoriích a v té dražší nabízíme devět různých modelů," uvedla mluvčí Citroënu Martina Bedrnová.

Ceny rodinných vozů, kam například spadají i v Česku vyráběné Hyundai i30 či Škoda Octavia, spadly od počátku roku nejčastěji o pět až deset procent, ceny nejmenších, městských aut se ovšem snížily i o 20 procent. To je příklad třeba Opelu Corsa či Citröenu C1.

Důvodů pro tak razantní zlevnění je několik, prim však hrají stagnující prodeje osobních aut. Dle údajů Svazu dovozců automobilů se v srpnu propadly registrace nových vozidel o necelé procento. Za prvních osm měsíců letošního roku přitom stouply jen o 6,6 procenta. Ani to však nemusí být reálný obraz prodejů, neboť část z nově registrovaných aut zůstává u prodejců, kteří je pak prodávají za nižší ceny jako skladové či předváděcí zboží.

Pod 300 tisíc je bezmála 50 modelů. I kombíky

Ještě bohatší výběr nabízejí autosalony těm, kteří jsou ochotni sáhnout hlouběji do kapsy a za vozidlo zaplatit 300 tisíc. V současnosti mají zájemci na výběr nejméně z 45 různých modelů, přičemž více než patnáct z nich spadá do kategorie plnohodnotných rodinných aut nižší střední třídy, jako například Ford Focus, Fiat Bravo, Opel Astra či Citroën C4. Na dohled třísettisícového limitu zůstala s cenou 335 tisíc "viset" i Škoda Octavia se základním motorem.

"Dnes si v kategorii vozů do tří set tisíc vybere většina rodin, neboť sem padá čím dál více modelů. Domnívám se však, že u této skupiny aut jsou už prodejci na hranici ziskovosti, a nečekám, že by do budoucnosti nijak výrazně zlevňovaly," tvrdí Tunkl.

Ještě výhodnějších cen se mohou dočkat kupující v případě, že využijí financování, které nabízí prodejce. Jde však často jen o trik, neboť na úrocích zaplatí zákazník výrazně více než v případě koupě auta v hotovosti.

Rekordní nabídky


Nejlevnější auta do 200 tisíc
Dacia Logan 159 900
Fiat Panda 159 900
Chevrolet Spark 162 500
Hyundai i10 164 900
Renault Twingo 164 900
Dacia Sandero 169 900
Renault Thalia 169 900

Nejlevnější rodinná auta do 300 tisíc
Fiat Linea 218 900
Hyundai i30 CW 244 900
Kia cee’d Sporty Wagon 259 980
Fiat Bravo 269 900
Citroën C4 269 900
Opel Astra 294 900
Toyota Auris 299 900

Pramen: Akční ceníky prodejců

Autor:

Nejčtenější

Naše platební karta nesmí do peněženky, varuje Apple. Hrozí poškození

V rámci Apple Card můžete mít i platinovou kreditní kartu.

Společnost Apple uvedla tento týden na trh v USA vlastní platební kartu. Zároveň zveřejnila návod, jak o ni pečovat,...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Delší než Eiffelova věž. V Evropě přistála největší nákladní loď na světě

MSC Gülsün

V německém Bremerhavenu přistála v pondělí největší kontejnerová loď na světě a dokončila tak svou první cestu z Číny...

Nejplastovější máte padáka. Tesco vyřadí výrobky, které přehánějí balení

ilustrační snímek

Společnost Tesco slíbila, že zintenzivní své úsilí v boji proti plastům na jedno použití. Jedním z opatření, které...

Další z rubriky

Fastfoody v úzkých. Zákaz brček se blíží, alternativy zatím chybí

ilustrační snímek

Zákaz plastových brček dělá řetězcům rychlého občerstvení docela těžkou hlavu. Papírová brčka, která začal ve svých...

168 tisíc karosérií ročně. Škoda otevřela v Boleslavi novou lakovnu

Michael Oeljeklaus (uprostřed), člen představenstva společnosti Škoda Auto za...

Automobilka Škoda Auto ve čtvrtek otevřela novou lakovnu v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Práci v ní najde více než...

Ovzduší prospívá vítr, letadla znečišťují méně než auta, říkají meteorologové

Pavel Machálek a Eva Krtková

Povinná obměna technologií a domácích kotlů by v Česku měla přinést výrazné zlepšení kvality ovzduší, věří Pavel...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz