Reklama slibuje, že tzv. "teleskopická" řasenka prodlouží řasy až o 60 procent. Na fotografii je ale španělská herečka s řasami umělými a to je podle úřadu pro standardy v reklamě nepřípustné, uvádí server BBC.
L´Oreal se brání, že se jedná o běžný postup, který v odvětví používá kdekdo. Dodal ale, že v příštích reklamách názoru úřadu plně vyhoví.
"Je to rozhodně chyba zadavatele, protože hvězda formátu Penelope Cruz nemůže propagovat dlouhé řasy, když je má umělé," komentoval jednání kosmetické firmy Pavel Brabec z Asociace českých reklamních agentur a dodal, že firma svou reakcí problém poněkud rozmělňuje.
V kritizované reklamě stojí Penelope Cruz u hvězdářského dalekohledu a výjev doprovází věta: "Představte si řasy, které dosáhnou až ke hvězdám," uvádí server BBC.
Závádějící ale podle úřadu je, že firma jaksi zapomněla uvést, že ke hvězdným řasám nestačilo použít jen řasenku.
Podle Brabce je kauza vážná kvůli tomu, že vrhá špatné světlo na reklamu a také na firmu.
"Hlavní problém je, že poškodili reklamní kampaň globálního rozměru. Když pak na veřejnost prosákne, že se jedná o umělé řasy, jistě to na reklamu nevrhá dobré světlo," uvedl.