KSR z Kanady už v Opavě najímá lidi

Od podzimu se v Opavě rozjede zcela nová výroba pedálových systémů pro osobní auta. Nová opavská pobočka kanadské společnosti KSR International, která koupila výrobní halu a administrativní budovu od firmy Ostroj, už začala s náborem pracovníků.

"Ještě letos přijmeme asi sto padesát lidí," říká vedoucí nového závodu KSR Jaroslav Herec.

Kanaďané do Opavy stěhují výrobu ze dvou továren ve Velké Británii. Investují zhruba 200 milionů korun a zavázali se, že budou v Opavě působit nejméně pět let.

Zároveň jsou ale přesvědčeni, že tu zůstanou dlouhodobě a jejich firma bude ještě růst: "KSR je dnes jedničkou na trhu s pedálovými systémy v Americe, v Evropě má o něco horší postavení. Chce ale tady svůj podíl na trhu zvýšit a pokud se to povede, pak se opavský závod bude ještě rozšiřovat. Nejoptimističtější plány hovoří až o třech stovkách pracovních míst do deseti let," říká Herec.

KSR v Evropě zatím dodává pedály evropským automobilkám společnosti Ford a firmám, které jsou s Fordem spřízněny. Doufá ale, že se uchytí i u dalších zákazníků a sází hlavně na nové automobilky ve střední Evropě - u nás na kolínskou TPCA a také na slovenskou PCA v Trnavě, které už začaly vyrábět, ale také nový závod KIA v Žilině, který se teprve staví.

"Blízkost nových automobilek hrála v rozhodování manažerů KSR o tom, kam umístí nový závod, hlavní roli," říká Herec.

Firma zatím v hale odkoupené od Ostroje, kde koncem roku skončila výrobu tchajwanská počítačová firma Lite-On ( více zde), dělá potřebné úpravy. Technologii sem přemístí z britských provozů, v létě začne zaškolovat obslužný personál

Opava získala v KSR silného a ambiciozního investora. Firma má na americkém kontinentu sedmdesátiprocentní podíl na trhu pedálových sestav pro automobily, v Evropě dodává zatím asi dvacet procent.

Knaďané pomohou trhu práce
Ředitel opavského Úřadu práce Rudolf Hahn považuje příchod KSR do Opavy za velmi významný.

"S ohledem na zhruba jedenáct tisíc lidí bez práce v naší evidenci, vypadá sice jejich plánovaných 150 míst zanedbatelně, ale je velmi dobré, že se tu skýtá šance na práci pro lidi, kteří přišli o  místo po odchodu firmy Lite-On. Pro oživení místního trhu práce to bude mít velký význam,"  řekl Hahn, který doufá, že kanadský výrobce pedálů není jedinou firmou z automobilové branže, kterou do regionu přitáhla nová žilinská automobilka.

"Věřím, že podobné investice budou následovat," řekl.