Internetová média: reklamy na webu přibývá

Ke čtvrt miliardě korun se loni přiblížily výdaje na internetovou reklamu v České republice. Podle Sekce vydavatelů internetových titulů se loni celkový obrat internetové reklamy zdvojnásobil a mírně převýšil 240 milionů korun.

Sdružení zároveň na základě informací od osmnácti provozovatelů internetových serverů odhaduje letošní příjmy z webové inzerce na 330 milionů korun.

Některá mediální zastupitelství, která trh s internetovou reklamou také sledují, však pro loňský rok počítají s výrazně nižší částkou. Například poslední společnost ARBOmedia snížila agentura svůj odhad za loňský rok na 160 milionů korun a pro letošek očekává jen 190 milionů.

Osmnáctka serverů oslovených Sekcí vydavatelů internetových titulů reprezentuje podle svých slov přibližně tři čtvrtiny trhu. Celkové reklamní příjmy firem zúčastněných v průzkumu loni po odečtení fakturovaných reklamní barterů činily zhruba 182 milionů korun.


Témata: průzkum, Příjem, trh