Jejich strategie je jasná - přizpůsobovat co nejvíce informace individuálním zájmům uživatelů.
V pondělí spustil Google internetový obchod Froogle. Doposud jej zájemci mohli vyzkoušet na stránkách Google Labs, kam portál umísťuje nové, ještě netestované služby.
Froogle má oproti ostatním internetovým obchodům jednu obrovskou výhodu. Nabízí totiž srovnání cen.
"Google udělal první krok k tomu, aby jednotlivým uživatelům poskytl takové výsledky, které budou vycházet z jejich osobních preferencí," řekl spoluzakladatel serveru Larry Page.
Zájemci o digitalní fotoaparát tak například Froogle najde seznam internetových obchodů, který konkrétní přístroj nabízejí, a rovnou mu je seřadí od nejlevnějšího po nejdražší.
Podobnou službu už nyní nabízí internetový portál Kelkoo, o který v pátek projevil zájem Yahoo. Nabízená cena - 575 milionů dolarů, a to v hotovosti. Analytici připouštějí, že tento obchod by Yahoo posunul o krok před Google.
Google kromě toho rozjíždí další služby, které se zaměřují na osobní preference uživatelů.
První z nich je Web Alerts. Po vytvoření profilu, pošle služba oznámení pokaždé, když se na webu objeví novinka z oblasti, kterou uživatel specifikoval.
Druhou z novinek, kterou Google testuje na už zmíněných stránkách Google Labs, je služba Personalized Web Search. I tady si uživatel nejprve vytvoří vlastní profil. Pak už by se mu měly zobrazovat jen odkazy, které ho skutečně zajímají.