Diskuze
Dráhy přemýšlejí, co s cenou jízdného
Děkujeme za pochopení.
Keramik
Fakt dobrej argument !!!!
8 % cestujících s obyčejným jízdným generuje 20 % tržeb. To naprosto nic neukazuje, je to jen logické, když je ten lístek drahý, tak stejné množství lístků generuje víc tržeb. Každopádně ale 8 % lístků značme je nyní "drahých" generuje 20 % tržeb. Představme si, že tyto lístky jsou levnější nebo stejně drahý jako ty levný. Potom se jich prodá mnohem víc. Vygenerují tedy přesně tolik procent tržeb, kolik procent jich bude. Neznamená to ale že tím celkové tržby klesnou !!! Co když ty "drahé" lístky při nižší ceně budou prodané v o tolik větším množství, že budou představovat 30 % tržeb místo 8 % (předpokládejme, že fyzické množství dříve "levných" lístků zůstane konstantní, zvýší se ale prodané množství nyní již stejně drahých "drahých lístků). Pak sice vygenerují "jen" tolik procent tržeb kolik jich je početně, ale 30 % je větší než 20 %. Vedení drah jsou ekonomičtí ignoranti nebo balamutí veřejnost. Každopádně ten argument je naprosto zcestný.Arny
Marketingoví odborníci ČD
Brouk
Pro redakci iDnes
Ještě prosím buď zrušte odkaz na včerejší článek nebo v něm aspoň opravte ty bludy, které v něm hlásáte (což by znamenalo zkrácení článku na pět řádků:))).Brouk
A vida, na iDnes pochopili, že se ztrapnili
Tomáš
Re: A vida, na iDnes pochopili, že se ztrapnili
Omyl - karet Z je zhruba milion, z toho letos vydaných cca 334 000.Tonda P.
co zpoždění
Je pravda, že v nových soupravách se lidi chovaj líp a je tam i daleko čistěji. Vyjma vylízanců typu sprejerů, kteří zničí cokoliv. Nejsem cimpirlich a pokud topí tak tu cesto do a z práce přežiju. Co mě však nepředstavitelně s..., jsou zpoždění, z 85 vlaků za měsíc, co používám, jich přijede maximálně 5 včas, když je dobrej měsíc. Na 40 km vyseknou 15 minut sekeru a to je provoz na trati minimálně o polovinu menší ( za bolševika to byl jeden náklaďák za druhým, uhlí do Chveletic,potraviny do Ruska, železo....) než před 12 lety. Trať do které stát narval desítky miliard ( Kolín-Praha) nové vlaky a půl života prožijete s ajzboňákama při zpožděních. Je to banda povalečů, který potřebujou krizový managemant, ktzerý je pořádně přitáhne.JiriB
Zkarta
Vlakem jezdim prilezitostne. Od te doby, co zavedli kartu Z tak pokud mozno co nejmene. Ten system je mi proste protivny. Pokud nekdo jezdi pravidelne na nejake trati, necht ma prukazku na slevu na konkretni usek. Jako nahodny cestujici se ale rozhoduji jestli nekam dojedu vlakem nebo autobusem. Treba bych i zvolil vlak, pokud by byl o malo drazsi nez autobus, ale po zavedni Z karty vitezi autobusy. Od vlaku odrazuje cena i byrokracie.zdenek_netik@msn.com
Zlepšení služeb
Myslím, že pokud dojde ke zlepšení služeb na evropskou úroveň, rádi lidé cestu vlakem budou využívat. Velmi často používám k cestám vlak. Z 99,99% vidím všude nepořádek, špínu, nefungující WC, netekoucí vodu, smrad, neochotné pracovníky ČD - od pokladní počínaje přes průvodčí konče, vlaková zpoždění, za které nikdo nebere zodpovědnost.... To pan generální ředitel může zvyšovat ceny do nekonečna, avšak lidé v binci stejně nebudou jezdit.Jitka U.
dvoji ceny
Od zacatku povazuji zavedeni Z-karty za jakesi maskovani systemu dvojich cen - jedna pro Cechy , druha - drazsi pro cizince. Cizinec sice muze mit tak Z - kartu, ale vetsinou vubec neví, ze existuje. A pak, jiste vsude sebou nevozi foto, ktere je nutne pro vystaveni karty. Je to chytre obejiti zakazu dvojich cen(jina cena pro Cecha, jina pro cizince. Cizinec sice plati mene nez v Nemecku nebo v Rakousku, ovsem v CR se neda vubec hovorit o kulture cestovani. Clovek aby stale daval ve vlaku pozor, kde se umaze. O "cistote" WC radeji ani nehovorit.jana
Re: dvoji ceny
Libor Kojetsky
pakarna
Dyt je to pakarna. Drahy meni jizdne casteji nez ja ponozky, vzdycky kolem toho vymysli a vydaji x karet a uprav a za pul roku to zase cele prekopavaji. Krome toho ze je v tom chaos to musi stat spoustu penez navic....libor
Karta Z
Kazdopadne jsem pro to aby se karta Z zrusila. Myslim, ze doba, aby jsme na kazdou hovadinu meli prukaz s fotkou je uz davno pryc. Nemluve o tom, ze podle ceskych drah by se mel prukaz, predkladat pri prodeji jizdenky, pak ve vlaku pruvodcimu (a to pri delsich trasach i vicekrat), coz mi pripada skoro jako sikana na cestujici.lada
Re: Karta Z
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu
Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...
Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí
Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...
Luštil kódy, vyřešil trh. Zemřel Jim Simons, který předčil investiční legendy
V pátek zemřel matematik, americký miliardář a průkopník takzvaného kvantitativního investování Jim...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....