Dosud byly na dálnicích nejrušnější roky 1977, kdy se zprovoznil 54 kilometrů dlouhý úsek dálnice D1 Mirošovice - Loket, a rok 1997. Tehdy řidiči poprvé vyjeli na 63 kilometrů dálnice D5 mezi Plzní a německou dálnicí A6.
„Jedná se o pokračování nebývalé stavební aktivity, kdy výstavba probíhá současně na šesti dálničních tazích a je neustále rozestavěno přes 100 km dálnic,“ uvedlo ředitelství ve zprávě.
Letos se dočká kompletního dokončení obchvat Plzně. Jde o poslední část celé dálnice D5, která dosáhne délky 151 km.
V říjnu 2006 se otevře 3,5 km dálnice ve střední části plzeňského obchvatu, včetně 445 metrů dlouhého mostu přes řeku Úhlavu. Součástí tohoto úseku je i 380 metrů dlouhý tunel Valík.
„Ve stejný termín bude na německé straně zprovozněna další část dálnice A6 a dojde tak k kompletnímu dálničnímu propojení obou zemí, například Prahy a Mnichova,“ upozornilo ŘSD.
V prosinci 2006 se dostaví i 23,4 km dlouhý úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem na německou hranici u Petrovic, kde se na ni bude napojovat německá dálnice A17. Součástí tahu budou dva tunely - Libouchec a Panenská. Druhý z nich se se svými dvěma kilometry stane nejdelším tunelem v Česku.
Nejdelší celistvou stavbou v letošním roce je dokončení 45 km dálnice D11 mezi Poděbrady a Hradcem Králové. „K úplnému dotažení dálnice do krajského města pak bude chybět už jen čtyři kilometry dlouhý úsek, kde trasa vede přes pozemky s doposud nevypořádanými vlastnickými vztahy,“ dodává zpráva ŘSD.