Podle Sdružení automobilového průmyslu se proti minulým obdobím vyrobilo víc malých užitkových vozů, autobusů a přípojných vozidel. Naopak motocyklů a mopedů vyrobily automobilky o víc než 75 procent méně. Třetinový propad nastal i u nákladních vozidel.
Jedničkou mezi výrobci nákladních automobilů byla kopřivnická Tatra, autobusům kralovala Karosa.
Výrobce automobilů drží nad vodou hlavně výroba pro zahraniční odběratele. Zatímco do ciziny se prodalo přes 91 tisíc vozů a vývozy zůstaly víceméně stabilní, tuzemský prodej se propadl o víc než osm procent. V Česku zůstalo jen něco přes 15 tisíc automobilů.
Zdaleka nejvíc se v Česku vyrobilo osobních automobilů - téměř 110 tisíc z celkové 112tisícové produkce.
Tuto kategorii má zcela pod kontrolou Škoda, která je jediným českým výrobcem těchto vozů. I většina její produkce mířila za hranice. V Česku zůstalo jen něco přes 14 tisíc škodovek.