Diskuse k článku

Muž řídil se zákazem a pod drogami dvě různá auta, obě propadla státu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R82a71d47e93k 42V26i34t81o92v38j41á70k

21. 11. 2018

Takže když jede vlastním autem, tak mu ho zabaví, tedy defacto mu dají pokutu ve výší statisíců až miliónů, ale kdyby měl to auto půjčené nebo psané na někoho jiného, tak mu ji neuloží? To je opravdu logika hodná českých zákonů.

(Jinak tedy toho řidiče nechci nijak hájit, ten měl být hned po prvním porušení zákazu řízení ve vazbě, protože bylo důvodné podezření, že bude ve své činnosti pokračovat.)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J19i65ř33í 18K17ü81h48r

21. 11. 2018

Když vozidlo není jeho, tak je snad jasné, že mu ho nemohou vzít, protože není jeho.....

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R87a61d65e69k 56V59i86t49o61v34j59á70k

21. 11. 2018

Zřejmě jste nepochopil, co jsem napsal. To, co píšete vy, nijak nezpochybňuji, to je samozřejmé.

Jen mi jde o to, že když jede řidič vlastním autem, dostane navíc jeden trest (a to nemalý), který by nedostal, kdyby to auto nebylo jeho. Což zcela postrádá logiku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J25i47ř40í 95K50ü27h55r

21. 11. 2018

Jak postrádá logiku? Prostě mu zabaví věc, kterou používal k trestnému činu.

Kdyby se vkrádal do aut za pomocí kilového diamantu, tak mu zabaví i ten diamant.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R51a40d35e29k 17V55i94t65o67v26j37á17k

21. 11. 2018

A to je právě nespravedlivé. To, čím trestnou činnost páchá, nemá žádný vliv na to, jaký je důsledek toho činu - ten je vždycky stejný. Čili by na tom neměla záviset výše trestu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J21i98ř96í 57K26ü26h12r

21. 11. 2018

§ 70Propadnutí věci

(1) Soud uloží trest propadnutí věci, kterou pachatel získal trestným činem nebo jako odměnu za něj.

(2) Soud může uložit trest propadnutí věci,

a) KTERÉ BYLO UŽITO K SPÁCHÁNÍ TRESTNÉHO ČINU nebo která byla k spáchání trestného činu určena, nebo

b) kterou pachatel, byť jen zčásti, nabyl za věc uvedenou v odstavci 1, pokud hodnota věci uvedené v odstavci 1 není ve vztahu k hodnotě nabyté věci zanedbatelná.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R90a44d55e75k 72V56i43t67o26v32j77á69k

21. 11. 2018

Pořád nechápete, že já toto nezpochybňuji. Já to jen považuji za naprosto nespravedlivé.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J81i89ř61í 39K17ü62h42r

21. 11. 2018

A co s tím mám asi tak dělat, že vy něco považujete?

Prostě systém je tak nastaven a kdyby mu jedno auto nezabavili, tak nemusí kupovat druhé a jezdil by stále tím prvním.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R58a24d60e93k 28V33i33t26o47v71j27á89k

21. 11. 2018

Prostě jsem napsal do diskuze svůj názor, od čeho by jinak ta diskuze byla?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J24i78ř48í 36K20ü95h64r

21. 11. 2018

Když ten svůj (mylný) názor budete furt psát dokola a jiní vám furt budou vysvětlovat, že nemáte pravdu.....tak ta diskuse za moc nestojí.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R62a71d72e86k 78V42i88t56o55v27j59á68k

21. 11. 2018

O mém názoru není možné prohlásit/dokázat, že je mylný, stejně tak jako o vašem. Jsou to prostě názory, jak danou věc řešit. Takže jestli jste se snažil mi to "vysvětlit", nepochopil jste, oč tu jde.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J89i94ř82í 67K86ü39h50r

21. 11. 2018

Zákon to vidí jinak...váš názor je mylný.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R36a52d48e39k 95V95i97t42o63v89j42á62k

21. 11. 2018

Pořád nechápete, že já se nebavím o ZÁKONU, ale o NÁZORU. Slyšíte ten rozdíl?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J41a21r61d96a 69P69r21o23c41h76á89z79k10a

21. 11. 2018

Podle me to funguje tak, ze za utrzene penize se zaplati sankce, spravni a soudni poplatky a snizi se o to dluh. Pokud to tak neni, tak by to byl nerovny pristup pred zakonem a podle me by to musel US smest pokud nejsme bananova republika, protoze lze mit treba auto za 20K nebo za 1Mega.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R35a65d22e63k 19V35i46t94o22v80j59á56k

21. 11. 2018

Pokud vím, vždy se píše o propadnutí věci. Ne zajištění pro úhradu škody, atd. Sice nejsem právník, ale ty dva pojmy jsou podle mě zcela odlišné. Takže mám za to, že to vozidlo se bez náhrady stává majetkem státu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M70a47r32t78i80n 65V79i72n40t85r

21. 11. 2018

Ne, propadnutí věci je trest. Pokud stát tu věc prodá, je to zisk státu.

Není to nerovný přístup před zákonem. Zákon platí rovně pro všechny, kdo se rozhodli použít svou věc ke spáchání trestného činu, a pachatel předem ví, že o takové věci může přijít. Pak je svobodné rozhodnutí pachatele, s jakými věcmi spáchá trestný čin.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R39a18d46e11k 59V14i20t64o45v77j76á89k

21. 11. 2018

Podle této logiky by pak klidně mohl existovat zákon, že všichni, jejichž jméno začíná třeba písmenem M, budou dostávat dvakrát vyšší tresty než ostatní. A byl by to zákon, který platí pro všechny stejně - přece každý si může nechat změnit své jméno. A je to pak rozhodnutí každého, že spáchá s takovým jménem trestný čin.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M98a29r39t12i49n 79V72i45n52t11r

21. 11. 2018

Nesmyslné srovnání.

Mj. proto, že jméno si člověk nevybírá (a změna jména je nákladná), zatímco věci ke spáchání trestného činu ano.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R68a95d19e62k 13V86i41t96o39v61j16á19k

21. 11. 2018

Nesmyslné to není. Změna jména rozhodně není nákladnější, než cena průměrného auta. Takže když chci spáchat trestný čin, co je levnější - pořídit si (jiné) auto (aby mi moje zůstalo), nebo změnit jméno? Obojí je postavené na hlavu, nemyslíte?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M81a72r22t55i39n 91V64i15n93t39r

21. 11. 2018

Je to nesmyslné.

Proč "cena průměrného auta"? Auto na trestnou činnost si můžete i pronajmout. Nebo ukrást.

Na hlavu je postavené jen to přirovnání k trestání podle jména.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R26a79d48e13k 48V78i25t98o98v94j42á37k

21. 11. 2018

A to, že trestáte někoho za to, že si nezjistil, že na spáchání trestného činu je potřeba mít auto půjčené, není postavené na hlavu? Nebo si snad myslíte, že všichni ti kterým takto propadne nějaká věc, znali tuto část zákona?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M49a49r90t96i11n 33V33i47n48t25r

21. 11. 2018

Já nikoho netrestám.

A to si představte, že vás soud potrestá, i když jste trestní zákoník nikdy nedržel v ruce a nevíte, že nějaký trestný čin vůbec existuje... :)))

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R83a89d46e66k 88V93i50t80o79v47j16á38k

21. 11. 2018

Já vím, že neznalost zákona neomlouvá, ale každý má tak nějak představu o tom, jaké zákony v této republice platí. Nicméně jsem si jist, že zdaleka ne každý zná tuto záludnost.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M79a39r24t98i47n 62V81i39n61t20r

21. 11. 2018

Na tom nic záludného není.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R76a54d32e72k 63V42i90t40o81v56j90á10k

21. 11. 2018

Dobře, nebudeme slovíčkařit. Prostě je to celkem podstatná věc pro výši trestu, kterou, jak jsem již psal, zdaleka ne každý zná.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M94a58r66t81i89n 31V58i28n24t94r

21. 11. 2018

Celková výše trestu má být přiměřená skutku, ať je skutek spáchaný vlastní nebo cizí věcí. Zbytek trestu se proto přizpůsobí hodnotě té případně propadnuté věci.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M31a20r68t61i82n 11V85i69n65t18r

21. 11. 2018

Jinak už jsem vám tu napsal, že trest musí být přiměřený skutku - § 37 a 38 trestního zákoníku. Propadnutí auta v milionové hodnotě za obyčejné maření rozhodnutí není možné (resp. by bylo nezákonné a zrušeno). Je na to spousta rozhodnutí vč. Ústavního soudu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R62a72d23e90k 43V25i40t18o89v48j64á59k

21. 11. 2018

Dobře, děkuji. Ale pořád jde o trest navíc, i když odhlédneme od jeho výše.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M47a78r43t64i42n 64V72i59n80t42r

21. 11. 2018

Není "navíc".

Celková výše trestu musí být přiměřená skutku.

Když spácháte mařenku vlastním autem, propadne vám auto.

Když ji spácháte cizím autem, auto nepropadne, ale dostanete o to vyšší pokutu (tedy "peněžitý trest") nebo delší trest odnětí svobody (ať už podmíněně, nebo nepodmíněně).

V souhrnu má být trest za stejný skutek (spáchaný za stejných okolností) cca stejný (tj. stejně zatěžující pachatele).

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R94a80d32e22k 13V11i58t88o54v21j90á81k

21. 11. 2018

Tak tedy děkuji za vysvětlení, jen doufám, že máte pravdu. Pak by to celé dávalo smysl. Bohužel, z článku tato skutečnosto nevyplývá a jsem si jistý, že nejsem sám, kdo to pochopil tak, že propadnutí těch aut je "něco navíc".

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M46a31r45t74i47n 73V90i50n38t74r

21. 11. 2018

To není žádná česká specialita.

A není na tom ani nic nelogického. Zákon platí rovně pro všechny, kdo se rozhodli použít svou věc ke spáchání trestného činu, a pachatel předem ví, že o takové věci může za trest přijít. Pak je svobodné rozhodnutí pachatele, s jakými věcmi spáchá trestný čin.

Kdyby ale ta věc byla cizí, jejím propadnutím by nebyl potrestán pachatel, ale majitel, což by bylo v řadě případů nesmyslné.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M39a71r72t88i27n 27V67i30n96t15r

21. 11. 2018

A jinak obecně:

Tohle je jeden z důvodů, proč soudy opravdu musí rozhodovat podle zákonů, a ne podle citu pro spravedlnost.

Protože představy o spravedlnosti (a spravedlivém trestu) se mezi lidmi výrazně liší, při rozhodování podle spravedlnosti by se výrazně lišily i trest za stejnou věc. Někomu v diskusi připadá propadnutí aut spravedlivé, někomu ne.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M37a30r77t41i68n 31V21i38n58t10r

21. 11. 2018

Ještě k těm statisícům až milionům - trestní zákoník:

§ 37 - Obecné ustanovení pro ukládání trestních sankcí

(1) Trestní sankce lze ukládat jen na základě trestního zákona.

(2) Pachateli nelze uložit kruté a nepřiměřené trestní sankce. Výkonem trestní sankce nesmí být ponížena lidská důstojnost.

§ 38 - Přiměřenost trestních sankcí

(1) Trestní sankce je nutno ukládat s přihlédnutím k povaze a závažnosti spáchaného trestného činu a poměrům pachatele.

(2) Tam, kde postačí uložení trestní sankce pachatele méně postihující, nesmí být uložena trestní sankce pro pachatele citelnější.

(3) Při ukládání trestních sankcí se přihlédne i k právem chráněným zájmům osob poškozených trestným činem.

....

Sankce nesmí být nepřiměřená, takže se musí zkoumat i hodnota těch věcí, co mají propadnout. Nejde uložit propadnutí věci, pokud by to bylo nepřiměřené (např. to auto v hodnotě milionů za obyčejné maření rozhodnutí bez dalších následků). Je na to spousta rozsudků i Ústavního soudu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I93v53a67n 64M42a21r29e67k

21. 11. 2018

R^R^R^. . . . . . Jen toho lapáku měl dostat víc! Rv

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M27a97r68e39k 13B30a51š60i48s24t82a

21. 11. 2018

Dobrá a když vozidla nebyla jeho? Majitelé mu je pouze v dobré víře zapůjčili?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L41e31o34š 24D84v54o26ř53á13č15e26k

21. 11. 2018

tady se na když hrát nedá, zabavit auto, které mu nepatří, samozřejmě nelze

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L61e62o90š 38D80v85o13ř17á56č16e96k

21. 11. 2018

resp. uložit soudem propadnutí věci

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P98a13v97e46l 96D26o57l88n17í81č96e54k

21. 11. 2018

Auto lze zabavit, ať už exekučně nebo rozhodnutím o propadnutí věci, jenom pokud dlužníkovi/viníkovi patří. A zrovna u vozidel je majitel vždy jasně daný.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M27a77r68i38u82s 20J25o66r26d61á10n45e16k

21. 11. 2018

Pokud někomu pujčujete vozidlo, máte povinnost zjistit zda je oprávněn toto vozidlo řídit.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M48i74r48o65s56l41a66v 76H43o31d31n25ý

21. 11. 2018

Kriminál je v pořádku, nasadil bych mu i povinnou odvykací léčbu za jeho vlastní peníze...ale zabavovat majetek? Myslel jsem, že tohle bylo populární v roce 1948, ale dnes, v jednadvacátém století?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V48á56c10l95a24v 96Z43e64l17i73n60k21a

21. 11. 2018

Hmm, to jsem nevěděl, že třeba takoví Švýcaři jsou komunisti. Tam vám mohou zabavit vůz i za bezohlednou jízdu. Naopak je to velice efektivní postih pro podobného experta, co se v hospodě chlubí, že papíry ho nevozej a zákaz není zeď. A neškodilo by jej rozšířit i na tu bezohlednou jízdu. To by zase byl bič na různé zbohatlické závodníky.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L56u30k96á40š 48K80ř46í12ž

21. 11. 2018

To by byl bič i na spoustu lidí, kteří si myslí jak jezdí nádherně ..... bezohledná jízda je i to, když opakovaně nedáváte blinkr, nebo třeba poměrně velká část "špatného parkování"....... pokud totiž zaparkujete tak, že nenecháte na dvouproudé silnici 6m místa, tak zcela jistě je to bezohledné k lidem, kteří tam potřebují projet a kvůli stojícímu autu musí v případě, že se potkají protijedoucí auta projíždět po jednom.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M61i39r58o51s18l33a60v 50H40o76d82n55ý

21. 11. 2018

Já se toho týpka nezastávám, to ani omylem, vadí mi jak drogově závislí, tak lidi za volantem, kteří se neumí chovat, jako celoroční biker mám s nimi čas od času konflikty a nejradši bych je taky z těch aut na místě vysadil...jde ale o princip, sebrat někomu jeho věc mi prostě přijde jako obyčejná prachsprostá krádež, ať už v osobní rovině mezi lidmi, nebo v rovině státu vůči člověku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L47u23k43á62š 25K70ř11í64ž

21. 11. 2018

Ale je to věc, se kterou páchal trestný čin. Když budu mít legálně drženou pistoli a někoho s ní zastřelím, tak mi ji taky nebudou smět vzít, protože je to můj majetek? To by přeci taky byla krádež.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M66a80r97e73k 24Š36o18t36t

21. 11. 2018

Ten člověk se s autem dopustil zřejmě trestného činu maření výkonu úředního rozhodnuti. Jedná se tedy patrně o věc, kterou byla páchána trestná činnost a tedy byla zadržena. Soud pak rozhodne o jejím propadnutí. Když někoho zavraždíte pistolí, tak Vám ji také nevrátí.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J18o97s58e86f 89Z46d91r34á40h90a14l

21. 11. 2018

Jeste mu meli nalozit pendrekem, aby si to lepe zapamatoval. Pul roku je vysmech vsem!

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J43a85r43d25a 77P78r81o45c80h41á84z36k81a

21. 11. 2018

Myslim, ze je to odpovidajici, nezpusobil zadnou dopravni nehodu, jen ridil opakovane pres zakaz rizeni. Jinak mame nejvyssi pocet veznu na pocet obyvatel v evropskem prostoru a narozdil od jinych vyspelych zemi se tu uplatnuje za nenasilne trestne ciny mnohem vice nepodminenych trestu nez jinde v evrope. Pokud touzite po drakonickych trestech, tak se prestehujte do nejake ortodoxni islamske zeme.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít