Datový vědec, roboterapie. Hravý klip VUT láká na profese budoucnosti

  • 0
Řada studentů, kteří dnes vstupují na vysoké školy, se po jejich absolvování bude živit prací, která zatím ani neexistuje. Takové je poselství nové náborové kampaně brněnského Vysokého učení technického, která uchazečům slibuje, že je na budoucí výzvy připraví.

Další ze série hravých klipů z dílny Vysokého učení technického (VUT) ukazuje, jak by v roce 2042 mohla vypadat nabídka na trhu práce. Objevují se zde profese jako datový vědec či detektiv, vesmírný inženýr, manažer dronů nebo roboterapeut.

Zatímco specialista zbavující roboty depresí je spolu s vesmírným hlídacím psem na Plutu zjevnou nadsázkou, další varianty jsou zřejmě reálnou ozvěnou budoucnosti. Mezi požadavky pro uchazeče o tyto pozice svítí i heslo kampaně: VUT výhodou.

„Některé pracovní pozice, v nichž najdou uplatnění naši absolventi, ještě ani neexistují, ale základ jim jednotlivé studijní obory můžou dát už teď. Mít VUT tak bude v budoucnu na pracovním trhu výhodou,“ vysvětluje myšlenku marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec.

Průzkumy VUT odhalují, že podobně smýšlejí také uchazeči o technické studium v Brně. Plných 94 procent z nich je přesvědčeno, že v příštích deseti letech se pracovní trh výrazně promění, a 42 procent soudí, že klíčové pozice budoucnosti ještě nevznikly.

Klip natočil režisér Michal Orsava se studiem Filmagix, v hlavní roli vystupuje herečka Kateřina Bejčková, která hostuje v Národním divadle. Kampaň doprovází web vutvyhodou.cz, který umožňuje návštěvníkům promítnout vlastní tvář do inzerátů z budoucnosti.