Další ze série hravých klipů z dílny Vysokého učení technického (VUT) ukazuje, jak by v roce 2042 mohla vypadat nabídka na trhu práce. Objevují se zde profese jako datový vědec či detektiv, vesmírný inženýr, manažer dronů nebo roboterapeut.
Zatímco specialista zbavující roboty depresí je spolu s vesmírným hlídacím psem na Plutu zjevnou nadsázkou, další varianty jsou zřejmě reálnou ozvěnou budoucnosti. Mezi požadavky pro uchazeče o tyto pozice svítí i heslo kampaně: VUT výhodou.
„Některé pracovní pozice, v nichž najdou uplatnění naši absolventi, ještě ani neexistují, ale základ jim jednotlivé studijní obory můžou dát už teď. Mít VUT tak bude v budoucnu na pracovním trhu výhodou,“ vysvětluje myšlenku marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec.
Průzkumy VUT odhalují, že podobně smýšlejí také uchazeči o technické studium v Brně. Plných 94 procent z nich je přesvědčeno, že v příštích deseti letech se pracovní trh výrazně promění, a 42 procent soudí, že klíčové pozice budoucnosti ještě nevznikly.
Klip natočil režisér Michal Orsava se studiem Filmagix, v hlavní roli vystupuje herečka Kateřina Bejčková, která hostuje v Národním divadle. Kampaň doprovází web vutvyhodou.cz, který umožňuje návštěvníkům promítnout vlastní tvář do inzerátů z budoucnosti.