- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak si probůh někdo může stěžovat na zájem inspekce o to, jak si školy vedou??? To je normální reportování. Stát přece potřebuje mít přehled kde se jak co (ne)učí, najít nějaké best practices (které třeba může příště doporučovat všem), atd.
Vás se copak šéf v práci neptá, co děláte?
A což nechat učitele a zejména inspektory na 60% platu doma a zbytek rozdělit mezi rodiče žáků?
Moje kolegyně má absolvovanou pouze zvláštní školu. Je pracovitá, šikovná a není úplně hloupá. Pokud ale se svým vzděláním musí suplovat práci vysokoškolsky vzdělaného učitele, tak to nemůže fungovat. A pokud ano, je na místě otázka, na co vlastně učitelé studují...
Výuka na dálku funguje tak že můj soused učitel si už 3 týdny buduje na zahrádce bazén.
A jak asi bude učit online plavání?:-)
Domácí výuka má své limity. Pokud má některá rodina dvě, tři nebo dokonce více dětí, tak se ta náročnost násobí. Kdyby každé dítě mělo jen šest vyučovacích hodin denně, tak rodiče by museli odučit při třech dětech 18 hodin denně, procvičit a udělat úkoly, a každému dítěti najít prostor u počítače právě v době, kdy si přejí učitelé k on-line výuce. Jenže minimálně jeden z rodičů také chodí do práce, druhý rodič uklízí, vaří, pere, suší a žehlí, nakupuje atd. Rodina má své funkce, které musí také fungovat.
Jen dodám, že úhrnná plodnost, tedy průměrný počet dětí připadající na jednu ženu při zachování věkově specifických měr plodnosti daného roku, v roce 2018 sedmým rokem v řadě meziročně vzrostla. Dosáhla hodnoty 1,71 dítěte na jednu ženu,...
Takže těch rodin se dvěma nebo třemi školou povinnými dětmi může být asi docela dost.
Zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/aktualni-populacni-vyvoj-v-kostce
MŠMT je absolutně nečinné, neumí nastavit okamžitý krizový plán, tak na to jdou kulantně... učitel jim to přes vedení nadiktuje a oni se v půlce května s něčím vyprsí.
Hlavně ten dotazník je pro ředitele. A ten to hodí na učitele, ať mu to vyplní, pak si z těch x dotazníků udělá jeden výcuc, resp. někomu to zadá (Hele, hlavně nic negativního!) a v klidu a bez práce si povykládá po telefonu s inspekcí.
to je ale běžné ve všech oborech - bohužel
"To, na co se my v rozhovorech ptáme, by měl každý ředitel školy vědět. Pokud ředitel svou školu skutečně řídí a má přehled o tom, co se mu ve škole děje, nepotřebuje pro tento rozhovor od učitelů téměř nic"
Ano, když stát kašle na celé školství stejně a školy si musí poradit, jak umí, klíčový rozdíl mezi dobrou a špatnou školou obvykle najdete v ředitelně.
Ve stavu zastavené ekonomiky by různí úředníci namísto vymýšlení hloupostí a předstírání práce měli být přeřazeni na práci, která je potřeba - aktuálně chybí pracovní síly v zemědělství, v lesnictví, v údržbě atd. Nedělám si legraci, myslím to zcela vážně.
No, v každém případě by nebylo špatné mít normálně vyučování třeba formou přes skype .
Skype mi nesmí do počítače. Vlastně ani nemáme kameru. A jsou lidi co ani nemají PC.