Diskuze

Začátek konce dieselů. Kvůli nové normě nafťáky zdraží až o tisíc eur

Převaha dieselových osobních aut v Evropě skončí. Citelně podraží kvůli nové ekonormě Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Nový předpis omezuje množství vypouštěných emisí, což některým výrobcům pořádně zavaří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vážení kolegové motoristé. Tyhle Euro 1 až nekonečno mi připomínají vtip mé babičky:" Cigáň učíl koňa nežrať a keď už to kôň skoro vedel  - sviňa jedna,  zdochol. Tak tolik k tomu moje babička. No a jeho následovníci v Bruseli učí nežrat auta, takže se nám ta historka pořád vrací, jen s tím rozdílem, že chtěj další a další naše penízky. A když k tomu připočtu domácí pijavice tak teď nezdechnou koně a zapřáhnout je do vozu bude týraní (zelení teroristé se postarají)  takže pěkně po svých v obuvi z ekokůže (takže raději bosky) a dálnice budou jako v severní Koreji. To se bude soudruhům s funkcemi jezdit i bez majáků. Liška v zeleném Hummeru... a konec, protože blbost je nekonečná nemohl bych jinak přestat.

5 0
možnosti

P63e48t21r 42H72á21l38a

26. 10. 2013 22:55

Celý princip norem je špatný. Pokud je třeba snížit emise, tak se má stanovit "pokuta" (odhadnout, aby to vyšlo už jde, odchylky by byly v řádu jednotek procent). Čím víc emisí, tím víc budeš platit. 

Je zjevné, že tak by se na emise nekašlalo úplně, neb řada opatření je vlastně docela levných, ale ani by se neblblo se "snižováním za každou cenu". 

Navíc výroba je sama o sobě extrémně energeticky, a tudíž i emisně, náročná. Už jenom to, že se musí roztavit tuna kovu... A z hlediska emisí jsou měkčené plasty taky strašné svinstvo. Když máte vnitřek z kůže místo z plastu, můžete prý ušetřit třeba i 2 000 l ropy. Ale to nikdo nezohledňuje...

1 0
možnosti

S tou kůží máte v zásadě pravdu, až na pár maličkostí. A) je to přírodní materiál a není stejné kvality. Najít kus, ze kterého můžete potáhnout třeba palubku je dost obtížné. B) složité zpracování. Plast se prostě vstříkne do formy, kůži by musel někdo ručně šít. Krom toho, že na rozdíl od toho plastu není samonosná, takže pod ní musí být nějaká nosná konstrukce. A za C) Pokud si něco podobného dovolíte, tak se na vás vrhnou "ochránci zvířat" jak supi na mršinu. Nemluvě o tom, že plast je omyvatelný, pokud upatláte kůži, tak zůstane upatlaná navždy.

1 0
možnosti

Eurounijní buzerace. V bruseli se musí furt srát do života. Bolševici.

5 1
možnosti

Konecne dobra zprava.

4 6
možnosti

No bylo na case. Nafta leda do traktoru nebo do kamen. Idealem je samozrejme benzin + LPG, coz s naftakem neudelaji. Navic naftove auta jsou daleko poruchovejsi. Kupujou je jenom do flotil firmy na lizing, protoze neni nabidka slusnejsich aut s LPG a na lizing si LPG do benzinaku nedaji. A kdyz maji vetsi najezd, tak je pochopitelne vyjde levnej naftak, ikdyz je pri porizeni drazsi.

Ja omezeni naftaku vitam, vsechen smrad ve meste je prave z dieslu. Kdyz jsem videl provoz treba v new yorku, kde auta staly v dlouhych kolonach, tak se dalo v pohode dychat (v USA i vetsina nakladaku jezdi na benzin). U nas je to na druhou stranu hotova tragedie .......

Ale dost se s tim adblue bojim, ze to tam stejne nikdo nebude lit a budou ty krapy smrdet dal ....

4 6
možnosti

LPG LMAO... akorat na problemy.

1 0
možnosti

Lepší než normy E7, 8, 9... a buzerování výrobců a lidí, je motivovat lidi ke koupi benzíňáku snížením spotřební daně na benzín.

7 0
možnosti

Já bych ty eko blázny fackoval seč by mi síly stačily!

7 2
možnosti

Děte do "někam" s těma normama! Uškrtíme Evropu tak, že brzy v ní sami pojdem hlady, protože na žrádlo nebudem mít. A Čína se bude chichotat, jak jim tam pěkně roste průmysl...

10 0
možnosti

Buď za normy na emise rád, jinak by se tu nedalo dýchat.

4 1
možnosti

Soudruzi v Bruselu nikdy nespí.

5 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 8
možnosti

Dobrý den pane Šebesto,

ani v jednom nemáte pravdu. Jediné v čem vznětový motor je horší než zážehový, jsou mikročástice. Jinak je to naopak, protože vznětový motor spaluje palivo při výrazně vyšší teplotě. Proto je také energeticky účinější a má tím menší spotřebu. Nic jako zemědělská nafta neexistuje. Jde pouze o daňové zvýhodnění zemědělců. Scio me nihil scire

5 0
možnosti