- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aneb jak z hezkého až charismatického auta udělat nic neříkající slepenec...
Pořád lepší předělat Ford Mustang na Warszawu než předělat Shineray na Jawa 350.
Na Polsko docela dobrý. Otázkou zůstává, jak by to bylo s kvalitou výroby ...
Asi jako stejné s kvalitou ruskofrancouzského dnes žigulika ! Rozhodně ve své době byly Fiati P 1300/1500 konkurenceschopnými právě s žigulíkyladami. Dacie v té době byly mimo . Kdo zažil Waršavy a Pobědy tak byly poplatné době a trochu podobné vzhledem i švédskému Volvu ve své kategorii i když vybavou silně za nim pokulhávající. Na druhou stranu ale tyto nebyly určené k reprezentaci jako Volhy nebo Čajky
Toto moc nechápu. Rozuměl bych, kdyby Warszava byla třeba předělaný Golf R nebo nějaký jiný 5d hothatch, ale hlavně by to aspoň trochu mělo odpovídat původní myšlence - praktické auto pro každodenní účely, ne hračka pro playboye.
Další Maluch nebo Polonez? Nestraš ....
Ještě tak Polski Fiat 125P, ten ještě ušel.
Warszawa i Poběda jsou kořist z Německa, Rusové tam demontovali 1945 továrnu Opel a ten poslední model Kapitän vyráběli v Rusku pod názvem Poběda. Také tam ještě dlouho pasovaly díly z Opla.
Obávám se, že je to trochu jinak :
kořistí z Německa a od Opelu byl Moskvič , přesněji Moskvič 400 z Kadetta. Opravdu si Rusové odvezli celou fabriku a doma na německých strojích podle německé dokumentace vyráběli Kadetty.
https://cs.wikipedia.org/wiki/GAZ
Pobeda a tím i Warszawa byly na bázi Fordu, stejně jako GAZ 67 a 69 .
https://cs.wikipedia.org/wiki/GAZ
U Pobedy je zjevná "inspirace" Fordem Super de Luxe z 1945, Volha zas Fordem Crestline a jemu podobnými z té doby.(Custom, Victoria a pod.)
Není to náhodou trestný? Za to by se měl ten Polák snad omluvit.
Taková velká země snad není odkázána na takové nepůvodní slepence. Ble.
Má v tom z minulosti tradici a zkušenosti, viz již zmíněný slepenec Fiat 125p