Unikátně konstruovaný motor vznikl vlastně spojením dvou vidlicových šestiválců. Je na svůj výkon poměrně malý, jeho délka je pouhých padesát centimetrů a váha 239 kilogramů. Výkon motoru se na zadní kola přenáší prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky.
Obutí dostal W12 v podobě devatenáctipalcových kol z magnézia s pneumatikami o rozměru rozměru 255/35 ZR vpředu a 275/40 ZR vzadu. Samozřejmostí jsou kotoučové brzdy se stabilizačním systémem EPS, elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení. Ruční brzda se ovládá elektricky pouhým stiskem tlačítka.
Rozměry sportovního vozu jsou délka 4550 mm, šířka 1920 mm a výška 1100 mm.
Za vzhledem kupé stojí studio Italdesign, které například ponechalo průhledný kryt motoru, aby mohl na ulici každý obdivovat dvanáctiválec W12. Charakteristickým rysem kupé jsou dopředu výklopné "křídlaté" dveře. Po překročení rychlosti 120 km/h se ze zádi samočinně vysouvá spojler zvyšující aerodynamický přítlak na kola zadní nápravy.
Interiér vozu není příliš útulný a svou strohostí připomíná závodní speciály. Kombinuje lakovaný hliník s kůží. Přímo před sebou má řidič dva kruhové přístroje - rychloměr a otáčkoměr, velkoplošný displej ve středové konzoli zobrazuje navigační systém, palubní počítač či mobilní telefon.
Na okruhu Nardo padaly rekordy
V polovině října se W12 Coupé pokusil pokořit některé rychlostní a vytrvalostní rekordy sportovních vozů. Na okruhu v italském Nardo během 24 hodin ujel vzdálenost 7085,7 km, což odpovídá průměrné rychlosti 295,24 km/h a překonal tak Chevrolet LTS Corvette o 12 km/h. První mezinárodní rekord padl již za hodinu jízdu, kterou absolvoval s průměrnou rychlostí 310,99 km/h a překonal tak starý rekord Ferrari 550 Maranella. Pak padly další mety: 500 km ujel průměrně za 307,64 km/h a 1000 km za průměrných 311,09 km/h.
Volkswagen W12 Coupé |
Volkswagen W12 Coupé |