- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Realita nasich silnic jsou nemehla a notoricti tvorici kolon jezdici 20-30 km/h pod limit Mozna jsou i slepy to uz clovek zas tak nepozna.
Může mi někdo vysvětlit jaktože NENÍ proti předpisům to tzv. denní svícení? Čili vepředu jakési janíčky co na slunci skoro nejsou vidět a vzadu NIC? Protože starší auta podle vyhlášky musí vepředu svítit běžnými světly (zvanými též tlumená či potkávací) a vzadu červenými obrysovými. Což já osobně považuji za dobré. Ale jak se před asi 8 lety začaly už z výroby montovat ta tzv. denní světla tak celé nařízení o povinném svícení během jízdy se úplně rozmělnilo. Jedou tedy za sebou auta s rosvicenými zadními světly i bez nich. A OBĚ jsou bohužel o.k.
Žádný předpis, který by přikazoval starším autům svítit pouze potkávacími neexistuje
Zákon říká, že za nesnížené viditelnosti musí mít automobil zapnutá obrysová a potkávací, nebo denní světla. Co jsou denní světla upřesňuje EHK 48. Do roku cca 2009 to byl 1 pár bílých světel vepředu (jinak nesvící nic), po cca 2009 je možno svítit i kombinací denní vepředu + obrysovky.
Nechápu, proč ti vadí, že auta nesvítí při denním svícení vzadu. Denní svícení bylo s velkou slávou zavedeno jako opatření pro lepší viditelnost protijedoucích automobilů, takže pominemeli, že auta v provozu běžně necouvají, je zbytečné svítit zadníma.
P.S.: CO je Janíček netuším
Nevím co to kdo řeší s výměnou žárovky.
Nesvítí?
Buď auto prodám a nebo dám karbidové svícení.
Nejhorsi jsou stejne jednickove fabie. S tema svetlama by nemeli po silnicich vubec jezdit
vidim ze se zde hodne diskutujicich navazi do osram night breaker. musim souhlasit ze je zcela normalni ze velmi brzo praska. ale neni to zarovkou nybrz neodbornou montazi nebo zavadou na elektrickem systemu vozu, ten kdo tvrdi ze mu vydrzela max 100 hodin nejspise splnuje oboji. cim ma zarovka vetsi svitivost - v tomto pripade prave ta night breaker - tim zamosrejme na takoveto zavady bude nachylnejsi.
nejcastejsi priciny
mechanicke: upatlani zarovky pri instalaci, vyhrate nebo zoxidovane kontakty, pripadne i kabelaze, poskozeni svetlometu s pronikanim vlhkosti.
elktricke, H7 vadi prepeti i podpeti, kolisani napeti. vadny alternator, regulator dobijeni, akumulator, vadna kabelaz atd. vc. kombinaci neceho nebo i vseho dohromady. dokonce i prilis vykonne audio bez komepnzace. typicky smaodomo bastl.
pri beznem uzivani, odborne instalaci a auta bez zavad by mela vydrzet zhruba rok.
Poslední dobou vídám dva extrémy. Jeden svítí jen parkovačkama a myslí si jak splňuje denní svícení a druhý naopak svítí vším co má a oslňuje široké okolí. Je zvláštní, že na upozornění probliknutím reagují úplně stejně, zdviženým prostředníčkem.
Kdyby ridici za deste a polosera normalne svitili, to by bylo fajn, to by byli hezky videt. ☺
Dovolím si opravu.
Kdyby řidiči svítili správně a přiměřeně za každé situace, bylo by to super.
Špatně osvětlená vozidla je pouze důsledek povinného svícení i ve dne. Normovaná životnost obyčejných halogenek je 700 h. Bohužel většina výrobců nesplňuje. Např. Osram night breaker dokázaka svítit pouhých 100 hodin. Xenony a Ledky jsou na tom s životností mnohem lépe, ale chudáci protijedoucí, ti to schytají.
viz níže-osram nebrat. ošizený předražený hnůj-navíc s ean pro východní evropu nepoužitelný. ale to je v pořádku
Jsem sice tak trochu poloslepý, ale vyřešil jsem to tím že jsem si na přední nárazník dal bílou slepeckou hůl. A ostatní řidiči a chodci hned vědí s kým mají tu čest, a jsou ke mně ohleduplní a shovívaví.
Tak to jste opravdu slepý, protože nevidíte ani ty jiskry hole jak se dře o vozovku.
Podle upozornění v AHA, špatně vidící řidiči musí před své auto dát bílé kolečko.
Doporučuje se stavební kolečko plné bílých cihel a velké množství bílých prken s koukajícími hroty hřebíků.
Takový řidič, pokud chce vyjet, daleko nedojede, protože si o cihly a kolečko rozbije přední část auta a propíchá pneumatiky
Souhlas, slepců potkávám dost. Jasná noc, slepec svítí i mlhovkama.
Mlhovky svítí víc do stran. Já když nic nejezdí proti a jedu někde v lese, tak je pouštím, s trochou štěstí tu srnku uvidím o chlup dřív a nebudu místnímu myslivcovi sponzorovat guláš a ještě dávat dělat novej nárazník...