Pro řidiče Gott, pro děti pohádky. Škodovky umožní poslech rozdílné hudby

aktualizováno 
Izraelský startup Silentium se zabývá vývojem systému, který umožní lidem v autě poslouchat rozdílnou hudbu, aniž by se při tom navzájem rušili. Ředitel strategie a inovací společnosti Silentium Ziv Hermon uvádí, že jiný program firmy napomáhá zbavovat se nežádoucího hluku, třeba ve vlacích nebo v kancelářích.

Zdroje hluku ve vozidle | foto: Silentium

Systém řízení zvuku umožňuje do každé části vozu vysílat jiný zvuk. Podle Hermona je tak možné auto rozdělit na zóny pro každého z pasažérů. Každý bude mít tedy volbu, jakou hudbu chce poslouchat, případně zda chce mít ve své zóně ticho.

Silentium vyvíjí pouze software, který bude hudbu řídit, fungovat umí s různými reproduktory. Systém pracuje na principu cíleného směřování určitých reproduktorů do určité zóny, přičemž člověk sedící ve vedlejší zóně hudbu „od souseda“ neslyší.

Podle Hermona se systém v sériově vyráběných vozech objeví v květnu příštího roku, podle něj bude ve vozech jedné z evropských značek. Pokud technologie splní všechny předpoklady automobilky, v příštích letech by se mohla objevit také ve vozech Škoda.

„Po uvedení do sériové výroby budeme systém dále testovat, než ho rozšíříme i do dalších automobilek,“ řekl Hermon. Dodal, že systém zvládne zóny oddělit také v případě poslechu velmi rozdílné a výrazné hudby.

Silentium má také systém, který umí odstraňovat nežádoucí hluk. Systém umožňuje zredukovat až devadesát procent ze zvuku, nezáleží přitom na jeho původu. Systém může být nainstalovaný na různých místech, kromě vozidel nebo vlaků například v domovech nebo kancelářích.

Silentium spolupracuje se Škodou Auto, a to prostřednictvím Škoda Auto DigiLab Israel, který je izraelskou odnoží pražského Škoda Auto DigiLabu. Izraelský DigiLab zahájil činnost na začátku roku 2018. Společný podnik se společností Champion Motors, izraelským importérem značky Škoda, pracuje na inovacích a vyvíjí produkty pro individuální mobilitu budoucnosti. Cílem jsou například inovace hardwaru a digitalizace podniku i všech jeho procesů.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Výroba elektroškody běží. Ve Francii a Itálii vyjde po dotacích na 150 tisíc

Citigo je první sériově vyráběnou škodovkou s čistě bateriovým pohonem. Zaváděcí edice prvních 500 kusů, které...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tesla představila sci-fi Cybertruck. Nerozbitné okno Muska zradilo

Osm set kilometrů dojezd na elektřinu a naprosto neopakovatelný design. Tesla Cybertruck je venku. Elon Musk představil...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Německé úřady uložily automobilkám pokutu 2,6 miliardy korun za kartel

Německý kartelový úřad uložil třem velkým automobilkám BMW, Volkswagen a Daimler úhrnnou pokutu sto milionů eur, což je...

Německo tlačí elektromobilitu, zvýšilo dotace. Polovinu zaplatí automobilky

Německo zvýší dotace na nákup elektromobilů až na 6 000 eur, to je 153 tisíc korun. Vyplácet se budou nejméně do konce...

Stěhování výroby toyot po Evropě: důležitý Yaris míří do Kolína

Od roku 2021 bude v kolínské fabrice naplno vládnout Toyota. Podle informací iDNES.cz tam přesune výrobu svého ...

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět...

TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou
TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou

Tamara Klusová – zpěvačka, autorka knížky, manželka oblíbeného muzikanta, ale hlavně trojnásobná maminka. Jaké bylo její vlastní dětství, kde dobíjí baterky a jaké porody se svými dětmi prožila? To se dozvíte v našem rozhovoru.

Najdete na iDNES.cz