Diskuze

Nejlepší ovládání palubního systému mají Němci, japonské značky pokulhávají

Uznávaný britský automobilový magazín What Car? provedl detailní test palubních systémů dvaceti různých automobilů. Cílem bylo zjistit, které systémy při ovládání odvádí nejméně pozornosti. Nejlépe si v tomto ohledu vedou německé luxusní značky, za pozornost stojí, že i malé změny v rámci koncernů přináší výrazné rozdíly v komfortu ovládání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jsem myslel, že bude první mercedes a bmw až druhý, pegot předposlední a renault poslední, ale dopadlo to jak to dopadlo

0 0
možnosti

Asi před 3 měsíci jsem zde psal, že budu kupovat kamika, a že musím vzít základní verzi, protože nechci ovládat klimu přes tablet. To jsem to schytal. Ale naštěstí je to moje volba.

7 0
možnosti

protože je to blbost, jsem taky nechtěl ovládat nic přes tablet, tak jsme koupil klimu automatickou, byla sice dražší, ale je bezobslužná a po celou dobu co auto budu mít se budu věnovat za jízdy jiným věcem, než ovládání klimy přes tablet a přitom nemusím mít základní verzy

0 0
možnosti

Úplně mi stačí, když musím jako velitel vozu ovládat tablet za jízdy k zásahu. Dělat to jako řidič by byl děs.

Mimochodem se mi líbilo řešení v Audi A3. Displej vyjížděl z palubovky a i když měl i dotykové ovládání, bylo na středovém panelu několik ovládacích tlačítek a kruhový volič. Klima se ovládala taky mechanicky. Naprosto bezproblémové.

0 0
možnosti

to musí být strašný, za jízdy nastavovat teplotu v interiéru, zvýšit otáčky ventilátoru a navíc přelatit stanici DAB rádia z viržín na bbc, to musí být panečku řidič rád, že tě má a že to všechno zastaneš, takovej velitel se hned tak nenajde, já když jezdil k zásahům, tak byl velitel většinou ožralej a spal, ten by nedokázal ovládat ani kalkulačku

0 2
možnosti

Z článku, cit: "...užívání infotainmentu zkracuje reakční dobu řidiče mnohem víc než některé omamné látky..."

Opravdu ZKRACUJE? Pokud ano, pak jezdit zfetovaný či opilý, je daleko bezpečnější. Bože, proč páni novináři nepřemýšlí, než něco vydají do éteru. :-(

3 0
možnosti

A nejhorší na Renault... hlasové ovládání nepoužitelné, hledání v navigaci zoufalé, propojení s mobilem předpotopní, aktualizace map 2 roky stará...

0 0
možnosti

Domnívám se, že všechny automobilky naprosto tápou. Ani u jednoho současného vozu jsem zatím (bohužel) nezaznamenal, že by bylo vyřešeno umístění všech prvků potřebných k ovládání vozu a zároveň implementován infotainment. Ve všech vozech je to vždy určitý kompromis, u mnohých okatě násilné, vzhledově nepěkné a o bezpečné jízdě (dotykáč vs. tlačítka) se tu již mnozí zmiňovali.. Mně osobně nejvíce dráždí umístění displeje (dotykové obrazovky) tak, že vypadá, jako by si majitel doma v garážu na přístrojovku přilepil tablet. Viz současné vozy Škoda. Historicky - ve vozech najdeme převážně vždy volant, a většinou též nějaké ukazatele (otáčkoměr, rychloměr, ukazatele teploty vody, oleje, palivoměr.. Tyto "budíky" spolu s kontrolkami světel, blinkrů a dalších základních nezbytností jsou sdruženy do přístrojového štítu. A okolo tohoto bývá vždy sluneční clona, širm, nebo chcete-li "kaplička". Je to logické - přístroje jsou dobře čitelné jak za prudkého slunečního světla, tak ve tmě, díky podsvícení.. Tato "kaplička" se až na nějaké vyjímky nachází logicky nejblíže pohledu řidiče, tj. za volantem. OK. Pak máme náhle další obdobný prvek - display infotainmentu. A ejhle, on trčí "nahý" na přístrojovce do prostoru! Copak tento nepotřebuje též zastínit před okolními slunečnímu paprsky? Aby byl čitelný, je konstruován jako silný zdroj světla. Intenzita se dá snížit, přesto se v noci zrcadlí ve sklech a zhoršuje řidičovo vidění. (To platí dvojnásob o mobilech v držácích..) Proč není tento displej též schován a poněkud zapuštěn do přístrojovky? Aha, máme tam středové výdechy klimatizace (topení/větrání) A měli bychom tam vedle sebe 2 kapličky, že? A to by vadilo? Minimálně z hlediska designu by to bylo jednotnější, než schované budíky přístrojového štítu a vedle trčící "tablet" na středu přístrojovky. Možná to jednou někdo vyřeší a podaří se mu vše uspořádat do přehledného a designově sjednoceného provedení, v současnosti je to bohužel každej pes jiná ves.

1 0
možnosti

J23i46r37i 72T72i36c15h20y

29. 5. 2020 17:03

Nevim, jestli sem mohu zaradit radio. Slavna a draha znacka Mercedes mela vzdy oproti americkym a japonskym autum mizrna radia.

0 0
možnosti

Hlavní průšvih u současných vozů je v tom, že se infotainment u již vyrobených vozů vůbec nerozvíjí. O nějakém rozvoji nových funkcí si můžeme nechat zdát a jsme rádi, když alespoň přijde oprava těch nejzásadnějších problémů. V tomhle by se mohly automobilky poučit u Tesly.

0 0
možnosti

A co by jste si na infotaimentu aut přál navíc? Přidat prdící aplikaci nebo Mario Kart aby jste se mohl zabavit když nabíjíte? Co třeba Netflix na romantické večery v autě? ;-D

0 0
možnosti

Kdyby toto hodnotil nějaký japonský magazín, dopadne to dost pravděpodobně úplněopačně. Japonci mají prostě trochu jiné uvažování, jinou logiku. Prostě jsou jiní.

0 0
možnosti

M45i95r96e42k 10G55a72j33e76r

29. 5. 2020 15:35

Jako že měří čas jinak, než v sekundách? Nebo je nezajímá, jak obsluhovat klimatizaci a navigaci?

0 0
možnosti
Foto

Popravdě se mi asi nejvíc líbilo ovládání v sedmičkovém Golfu / osmičkovém Passatu / trojkové Oktávce - jednoduchý otočný spínač světel (popravdě nechápu, proč se ho zbavují), fyzické ovládání klimatizace, tlačítko na parkovací senzory, samostatné tlačítko na stop-start a další, přičemž pokročilejší nastavení bylo v displeji, takže člověk nebyl utopený v nepřehledné záplavě tlačítek, ale základní funkce měl k dispozici po hmatu na jedno kliknutí.

1 0
možnosti