- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jsem myslel, že bude první mercedes a bmw až druhý, pegot předposlední a renault poslední, ale dopadlo to jak to dopadlo
Asi před 3 měsíci jsem zde psal, že budu kupovat kamika, a že musím vzít základní verzi, protože nechci ovládat klimu přes tablet. To jsem to schytal. Ale naštěstí je to moje volba.
protože je to blbost, jsem taky nechtěl ovládat nic přes tablet, tak jsme koupil klimu automatickou, byla sice dražší, ale je bezobslužná a po celou dobu co auto budu mít se budu věnovat za jízdy jiným věcem, než ovládání klimy přes tablet a přitom nemusím mít základní verzy
Úplně mi stačí, když musím jako velitel vozu ovládat tablet za jízdy k zásahu. Dělat to jako řidič by byl děs.
Mimochodem se mi líbilo řešení v Audi A3. Displej vyjížděl z palubovky a i když měl i dotykové ovládání, bylo na středovém panelu několik ovládacích tlačítek a kruhový volič. Klima se ovládala taky mechanicky. Naprosto bezproblémové.
to musí být strašný, za jízdy nastavovat teplotu v interiéru, zvýšit otáčky ventilátoru a navíc přelatit stanici DAB rádia z viržín na bbc, to musí být panečku řidič rád, že tě má a že to všechno zastaneš, takovej velitel se hned tak nenajde, já když jezdil k zásahům, tak byl velitel většinou ožralej a spal, ten by nedokázal ovládat ani kalkulačku
Z článku, cit: "...užívání infotainmentu zkracuje reakční dobu řidiče mnohem víc než některé omamné látky..."
Opravdu ZKRACUJE? Pokud ano, pak jezdit zfetovaný či opilý, je daleko bezpečnější. Bože, proč páni novináři nepřemýšlí, než něco vydají do éteru.
A nejhorší na Renault... hlasové ovládání nepoužitelné, hledání v navigaci zoufalé, propojení s mobilem předpotopní, aktualizace map 2 roky stará...
Domnívám se, že všechny automobilky naprosto tápou. Ani u jednoho současného vozu jsem zatím (bohužel) nezaznamenal, že by bylo vyřešeno umístění všech prvků potřebných k ovládání vozu a zároveň implementován infotainment. Ve všech vozech je to vždy určitý kompromis, u mnohých okatě násilné, vzhledově nepěkné a o bezpečné jízdě (dotykáč vs. tlačítka) se tu již mnozí zmiňovali.. Mně osobně nejvíce dráždí umístění displeje (dotykové obrazovky) tak, že vypadá, jako by si majitel doma v garážu na přístrojovku přilepil tablet. Viz současné vozy Škoda. Historicky - ve vozech najdeme převážně vždy volant, a většinou též nějaké ukazatele (otáčkoměr, rychloměr, ukazatele teploty vody, oleje, palivoměr.. Tyto "budíky" spolu s kontrolkami světel, blinkrů a dalších základních nezbytností jsou sdruženy do přístrojového štítu. A okolo tohoto bývá vždy sluneční clona, širm, nebo chcete-li "kaplička". Je to logické - přístroje jsou dobře čitelné jak za prudkého slunečního světla, tak ve tmě, díky podsvícení.. Tato "kaplička" se až na nějaké vyjímky nachází logicky nejblíže pohledu řidiče, tj. za volantem. OK. Pak máme náhle další obdobný prvek - display infotainmentu. A ejhle, on trčí "nahý" na přístrojovce do prostoru! Copak tento nepotřebuje též zastínit před okolními slunečnímu paprsky? Aby byl čitelný, je konstruován jako silný zdroj světla. Intenzita se dá snížit, přesto se v noci zrcadlí ve sklech a zhoršuje řidičovo vidění. (To platí dvojnásob o mobilech v držácích..) Proč není tento displej též schován a poněkud zapuštěn do přístrojovky? Aha, máme tam středové výdechy klimatizace (topení/větrání) A měli bychom tam vedle sebe 2 kapličky, že? A to by vadilo? Minimálně z hlediska designu by to bylo jednotnější, než schované budíky přístrojového štítu a vedle trčící "tablet" na středu přístrojovky. Možná to jednou někdo vyřeší a podaří se mu vše uspořádat do přehledného a designově sjednoceného provedení, v současnosti je to bohužel každej pes jiná ves.
Nevim, jestli sem mohu zaradit radio. Slavna a draha znacka Mercedes mela vzdy oproti americkym a japonskym autum mizrna radia.
Hlavní průšvih u současných vozů je v tom, že se infotainment u již vyrobených vozů vůbec nerozvíjí. O nějakém rozvoji nových funkcí si můžeme nechat zdát a jsme rádi, když alespoň přijde oprava těch nejzásadnějších problémů. V tomhle by se mohly automobilky poučit u Tesly.
A co by jste si na infotaimentu aut přál navíc? Přidat prdící aplikaci nebo Mario Kart aby jste se mohl zabavit když nabíjíte? Co třeba Netflix na romantické večery v autě?
Kdyby toto hodnotil nějaký japonský magazín, dopadne to dost pravděpodobně úplněopačně. Japonci mají prostě trochu jiné uvažování, jinou logiku. Prostě jsou jiní.
Jako že měří čas jinak, než v sekundách? Nebo je nezajímá, jak obsluhovat klimatizaci a navigaci?
Popravdě se mi asi nejvíc líbilo ovládání v sedmičkovém Golfu / osmičkovém Passatu / trojkové Oktávce - jednoduchý otočný spínač světel (popravdě nechápu, proč se ho zbavují), fyzické ovládání klimatizace, tlačítko na parkovací senzory, samostatné tlačítko na stop-start a další, přičemž pokročilejší nastavení bylo v displeji, takže člověk nebyl utopený v nepřehledné záplavě tlačítek, ale základní funkce měl k dispozici po hmatu na jedno kliknutí.